Har du sett noe så kult…?!

Det er min oppgave å finne julegaver. Mannen min ga meg faktisk skriftlig tillatelse til å bestemme alt, jeg trenger ikke å høre med ham om ting er godkjent.

Det største problemet, ble å finne noe til hans søskenbarn (alle under 12)  som jeg ikke kjenner særlig godt. Og spesielt til den eldste- hva gir en til en 12-åring som en ikke aner hva liker? Dessuten kan vi jo ikke bruke alt for mye penger per ting.

Så jeg har saumfart nettet etter noe kult jeg kan lage til ham. Sto først en stund på denne:

http://knitty.com/ISSUEfall05/PATTyorick.html

men tenkte i tilfelle å strikke skjerfet svart, med hvite hodeskaller. Men var bare middels imponert av ideen. Ikke så gøy å starte med noe da…

Men så kom jeg over denne:

http://thestormmoon.blogspot.com/2007/05/dark-mark-illusion-scarf-pattern.html

og aldri i mitt liv har jeg sett noe så kult! Da min kjære mann (23 år) også syntes det var skikkelig kult, og ønsket seg ett selv, bestemte jeg meg. Da liker nok også 12-åringen det… Pluss at jeg synes jo det var så utrolig kult at jeg uansett ville prøvd å strikke det.

Så langt er det kommet til nå :

pc160021.jpg

Og slik ser det ut når du ser det fra rett vinkel, næ så kult!!!:

stripeskjerf.jpg

Vi skulle egentlig lage julekort i dag, men på grunn av det fantastisk kjekke strikketøyet ble det bare ett kort…

 pc160025.jpg

Ellers er jeg skikkelig fornøyd med at paprikaplanten jeg plantet i sommer endelig har begynt å få rødfarge på fruktene. Jeeej!

paprikades.jpg

I finally decided what to make for my husbands 12-year old cousin, the really cool Dark Mark Illusion Scarf! Because of that really fun project, I just made one christmas card, which was what I was planning to do tonight.

And also, I was really happy to se the paprika plant that I planted this summer had finally started to get red fruits! They have been hanging there like little green lumps for maybe two months now…

4 kommentarer om “Har du sett noe så kult…?!

  1. Det Dark mark skjerfet er utrolig stilig, kan ikke si jeg har prøvd meg på skyggestrikk enda, men jeg er aboslutt en tilhenger! (Sa damen som leser siste bok av Harry Potter for andre gang på et par mnd…)
    Grunnen til at jeg har tid til å strikke til meg selv skyldes vel helst at jeg a) ikke har så mange som skal ha gaver b) jeg begynte tidlig og c) jeg har vært sykemeldt den siste uka…

    Takk for hyggelig hilsen på bloggen min forresten=)

  2. Ja, ikke sant? Lurer på hvem som har kommet på noe så kult…

    Garnet er fra Sparkjøp og heter Cortina, svart 701 og grønn 713. I oppskriften sto det at en trengte ca 100g av hver farge, altså 2 nøster, men tror jammen det trenges mer…

  3. Kjempestilig!
    Når det gjelder genseren eg strikker så kjem sjølve mønsterborden frå ei gammal Triplex oppskrift(meiner eg å huske..), men maskeantall og sånn dikter eg sjølv. Resultatet kan difor bli litt så som så, så det blir spennande når den skal prøvast på mottakeren.. 😉
    (Trudde eg kommenterte her i går, men det gjorde eg visst ikkje..? Mulig eg berre tenkte at eg skulle kommentere, det skjer visst rett som det er.. :/ )

Legg igjen en kommentar

