Tilbake til hverdagen

Nå har det gått en stund siden jeg har fått lagt ut noe særlig, men det har jeg flere gode grunner til :

-Jeg har vært hos mine foreldre i julen og i Egypt en uke, uten noe særlig nettilgang

-Studiene har begynt igjen, nå er jeg igang med latin og antikkens verden

-Jeg har blitt stolt medlem av Ravelry og har vært på oppdagelsesferd der. Jeg heter Fragaria der også, bli gjerne venn med meg 🙂

Men nå som hverdagen har begynt igjen, må jeg komme igang med ukeoppdateringene mine. Altså: Denne ukens nye prosjekt er dette nuperellebokmerket:

http://www.picotnet.com/Patterns/celtic/celtic_bookmark.htm

Forøvrig en av de første tøffe nuperellemønstrene jeg har sett, de pleier heller å være pene enn tøffe.. 🙂

Ukens UFO er disse sokkene, størrelse 4 år ca. De er ikke laget av noe mønster, jeg har bare lagt opp 40 masker på pinne 3,5 og prøvd å gjøre noe tilnærmet det jeg gjør ellers når jeg lager sokker.

dikkesokker.jpg

Som du kanskje ser er det ikke mye igjen her, men de har likevel fått ligge ganske lenge.

Tror jeg var under inntrykk av at jeg ikke hadde mer garn, men så fant jeg to hele nøster til.

Grunnen til at prosjektene er så små denne uken, er at jeg fremdeles jobber mye med Bjartes mysterium, og har lyst til å få ferdigstilt det snarest. Sitter med det på forelesninger nå, og det går faktisk greit, til tross for avansert mønster. Nå skal det jo nevnes at jeg i går rekket opp en god del for å begynne på nytt, fordi det var så mange feil i mønsteret at det etterhvert ikke kunne oversees. Men nå blir det bra 🙂

Jeg hadde bursdag på søndag (ble 22) og var så heldig å få overraskelsesfest! Av min gode venn Kristiane fikk jeg boken Feminin Strikk som har mange fine mønster. Jeg venter fremdeles på Mr. Funky-boken da, som ikke er på lager i England eller noe slikt ennå. Vil ha nå!

feminin_strikk1.jpg

I haven’t done much here for a while, but I actually have my reasons:

-During christmas and my vacation in Egypt I didn’t get much internet time… or connection

-School started again this week. Finally starting the real stuff, latin and classical history

-I joined Ravelry, which is really keeping me busy (I am Fragaria, please be my friend 🙂 )

This week I am finishing some childrens socks, and the new thing is a tattered book mark. I still use most my knitting time on Bjartes mystery, so that’s why I didn’t take on all that much in addition.

I turned 22 on sunday, and my friends threw me a surprise party! I got Feminin strikk, which I had said I wanted. Now I’m only waiting for the Mr. Funky- book to come in the mail. I want it now!!!

2 kommentarer om “Tilbake til hverdagen

Legg igjen en kommentar

