Jeg er her ennå altså!

Nå har det blitt litt lenge siden, men det har vært så utrolig mye annet. Så da har det aldri blitt tid til skriving her. Jeg kunne kommet med mange gode unnskyldninger, men det skal jeg spare dere for 🙂

Men håndarbeid har det vært litt tid til, om enn litt lite strukturert . Jeg har ingen ferdige prosjekter ennå,men driver og jobber med flere forskjellige ting.

I haven’t done anything here for a while, and I have lots of good excuses, but I’m not going to bore you with them. I have made some stuff, though, but I haven’t tried to finish one thing at a time. So I just have some odds and ends to show. But I like showing UFO’s too, so here they are 🙂

Jeg så mange slike log cabin-pledd på Ravelry, og ble fristet til å begynne på et selv. Så langt kom jeg før jeg la det fra meg. Dessuten har jeg kommet fram til at jeg skal ta vekk det grå igjen, jeg vil heller bare ha blå-, grønn- og bruntoner. Typisk meg…

I started this log cabin-afghan after seeing so many great ones on Ravelry, but only got this far before I got tired of it. Actually, I have decided to frog the grey part as well, as I now want the afghan to be in blues, greens and browns. Do you think I’ll ever finish this?

Hovedprosjektet har en stund vært denne vesten, mest på grunn av at jeg helst vil ha den på meg NÅ! Jeg strikker en kortere versjon av Green Day av Tikru i svart DROPS alpaca. Den tenker jeg å bruke oppå en kjole jeg har, som ikke er helt enkel å gå med nå, men som jeg tror blir perfekt med denne oppå 🙂

Det er ikke så veldig mye igjen på vesten, men avfellingsinstruksene var så forvirrende at jeg nok må sitte hjemme og jobbe med den, og det passer ikke alltid så bra.

My main project these days is a black vest. I am using the Green Day pattern made by Tikru, but, making a shorter version to fit over a dress I have. I am making it with DROPS alpaca.

I have gotten pretty far, but the next part of the pattern is pretty confusing, so I haven’t bothered to finish it yet.

Derfor har jeg et prosjekt til jeg arbeider med, og det hadde vært skikkelig kjekt å vise fram, for det er et fint mønster og en vakker farge, pluss at prosjektet vokser med et fint tempo. MEN! Det er en gave, så det får holdes hemmelig til det er ferdig.

That is why I have one more project on the needles. I would love to show it, as it is a lovely pattern and a great color, and also it is growing at a steady pace. But, it’s a gift for someone who is likely to read this and see the photo. So I can’t show that yet…

Men nå har jeg altså fått ut en liten oppdatering! Lover at det ikke blir like lenge til neste gang, skal ta meg sammen 🙂

3 kommentarer om “Jeg er her ennå altså!

  1. Jeg har strikket log cabin veske nettopp. Det er kjempegøy! Så kos at du skal sende gave til Lise! Og Bergen er VELDIG fin om våren!

    Klem fra Garnkurven

Legg igjen en kommentar

