Herlige dager i solen

Vi har hatt noen superherlige dager her i Bergen, og jeg har utnyttet det fullt ut. På lørdag etter jobb grillet vi hos en venninne på Fløyfjellet (ikke helt på toppen altså). På søndag satt jeg i Nygårdsparken og spiste is med venner og hadde skikkelig piknik fra halv to til halv sju. Det er jo så herlig og lunt der nede!

I dag hadde jeg forelesninger, men det fristet likevel med en tur i parken, så da grillet vi liksågodt litt i dag også. Og det var heller ikke vanskelig å samle sammen endel venner som ønsket å være med.

We have had some beautiful days here in Bergen, and I have tried to get as much out of the sun as I can. So we have barbecued and had ice cream in the park a lot this weekend. We know it might be rainy and cold again tomorrow, so we know we just can’t stay in!

Etter en slik lang dag ute i solen, er det herlig å komme seg hjem og slappe av  (blir litt late dager ja). Så da passet det jo fint at nyeste Nemi var kommet i posten til meg !

Min kjære mann kom med sure baby-seigmenn til meg, og da er jo kosefaktoren høy !

Det har plaget meg i det siste at jeg ikke får noe ferdig raskt nok. Akkurat dette kan nok skyldes at jeg har så mange små prosjekter som opptar meg om dagen. Derfor gjorde jeg det eneste logiske : jeg begynte på noe nytt (!?!)

Altså. Dette var noe svært lite som jeg kunne få ferdig så raskt at det ville motivere til mer ferdiggjøring. Derfor begynte jeg på Sartjee’s bootees, som jeg lenge har sett på. De er jo så nydelige!

Og så har det seg slik at jeg lenge har tenkt på å sende en gave til Lise, hun som tegner Nemi. Dette fordi jeg synes hun gjør en super jobb og fortjener gaver. I tillegg har faktisk hun inspirert mange ting jeg har laget, for eksempel strikket jeg en gang sokker etter å ha sett noen Nemi hadde på 🙂

Så sokker var lenge det jeg tenkte å lage, men det lager jeg jo så mye av. Så når jeg hørte at hun skulle ha fødselsperm, tenkte jeg at det var nå en fantastisk sjanse (det er mye større sjanse for at jeg faktisk tar meg sammen og lager en liten babysak).

Så da lager jeg disse små babyskoene i Nemi-farger. Til nå ser de vel små ut. Greit hvis babyen var helt ny nå, men den er visst rundet halvåret fant jeg ut. Så vi får se hva det blir av disse! Og jeg har mer av dette restegarnet, så jeg lager noe annet til Lise.

So, I’m just having a calm night with the new Nemi that came in the mail today. My husband got me some candy too (Sour babies), so I’m happy 🙂

I just felt like I needed a small project that I could actually finish pretty soon, as everything else seem to go so slowly these days. The reason for that is because I have so much going on at once. But I wanted a new little project! So bare with me!

I always wanted to make something for Lise, the person who draws the Nemi cartoon, which next to Bizarro by Piraro, is my favourite. And when I heard she was having a baby (she sort of tooka maternity leave from drawing) I saw it as a great opportunity to make something small and cute to send her. And I have been dying to start Saartje’s bootees for a while, so that was my choice.

But then I remember reading somewhere that she was on maternity leave until May. And the bootee i allready made came out newborn size. Hm. So I looked around a bit, and saw that she actually had had her baby in November. So they will definately be to small. But I have more yarn, so I’ll just make something else 🙂

Håper hun liker slikt. Men hvem liker ikke gaver?

6 kommentarer om “Herlige dager i solen

  1. Deilig med fint vær! Håper det fortsetter, lenge.. 🙂
    Grilling og strikking i parken, då er det nesten sommer!!

    Ha ei fortsatt fin veke!

  2. Endelig oppdatering! Herlig strikke-i-parken bilde da! Blir helt misunnelig jeg! Får nøye meg med å strikke på terassen… men ikke i dag, for i dag regner det masse… blæh…

  3. Jeg har litt lyst til å prøve meg på babyjakka jeg også, siden jeg har sett mange flotte utgaver av den inne på ravelry.
    Har titta litt gjennom den, det så litt skummelt ut, ikke helt sånn som oppskrifter jeg er vant til, men jeg antar det er bare å begynne, og så går det seg sikkert til!=D

Legg igjen en kommentar

