Litt tidsfordriv…

Jeg har litt av et talent innen dra-ut-tiden-bare-sitte-litt-lenger-ved-skjermen. Spesielt vekkes denne egenskapen om kvelden, når jeg strengt tatt burde gått til sengs. Dette får utslag her:

Bea hadde denne saken her, og den så moro ut, så den må jeg prøve meg på:
Pick up the nearest book.
Open on page 123.
Find the fifth sentence.
Post the next three sentences.
Tag five people, and acknowledge who tagged you.

hm.. og her sitter jeg altså, i sofaen samme plassen jeg har sittet siden jeg våknet ca 9. Før det sov jeg samme stedet. Herlig lat hva? Litt mer forklaring på hvorfor loves herved i neste post.

Jeg ser meg om etter nærmeste bok… Ingen på eller under bordet, der ligger kun hekletøy. Ingen i sofaen, der er et nemiblad bare, det kvalifiserer vel ikke akkurat. Og agurken jeg spiser på for øyeblikket. Nam.

Ikke engang bak sofaen i rotehaugen min (hihi, stakkars Helge som bor med meg) ligger det noen bok! Jeg blir nødt til å reise meg!

Jeg kommer snart på at jeg har ryddet i det siste (det er ikke egentlig synlig etter gårsdagens scrappedille), og derfor kun har bøker i bokhylla. Så jeg velger en av de som er i mest rett linje fra der jeg satt i sofaen. To av de som var akkurat der, var Floraen i farger og Fremmedordbok, så jeg velger den litt mer logiske Winnie-the-Pooh av A.A.Milne. Den er jo så klart også en stor favoritt, så det var vel kanskje ikke tilfeldig utvalg. menmen!!

«He had found a beehive to sleep in, but there wasn’t room for his legs, so he had left them outside. And Wild Woozles, such as inhabit the East Pole, came and nibbled all the fur off his legs to make Nests for their Young. And the more they nibbled, the colder his legs got, until suddenly he woke up with an Ow! – and there he was, sitting in his chair with his feet in the water, and water all round him!»

Siden ingen tagget meg til å gjøre dette, tagger ikke jeg noen heller. Og når denne er postet lover jeg å flytte meg fra sofaen! Bort på arbeidsbordet! Jeg lover!

En kommentar om “Litt tidsfordriv…

  1. Åh.. Winnie-the-Pooh er ein klar favoritt hos meg óg 🙂
    Kult at du lot deg tægge på eige initiativ! Eg husker aldri kven som allerede blitt tægga, og er for lat til å leite gjennom andre sine blogger.. ;P

    Kos deg i sofaen!! 😉

Legg igjen en kommentar

