Nå kommer hemmeligheten…!

Vi skal ha baby!

Det har kanskje vært tydelig at ting har gått tregt her i leiren de siste månedene, og her ligger altså forklaringen: Det tar på å ha en innbygger i magen! Jeg har stort sett sovet siden nyheten ble meg kjent, faktisk to dager før vi giftet oss. Men nå føler jeg at jeg er i ferd med å våkne av dvalen igjen.

Derfor håper jeg på litt mer aktivitet her fremover. Det involverer blant annet at jeg akter å kjøpe meg et bedre kamera i sommer, per nå tar jeg bilder med mobilen min. De blir faktisk bedre da, enn med digitalkameraet mitt. I tillegg åpner jeg snart en ny blogg i tillegg til denne. Temaet for den er mer babyorientert. Jeg tenker å skrive om hvordan leve mest mulig miljøvennlig i en småbarnsfamilie.

Så klart blir det litt mer babyorientert det som kommer her også, siden jeg nå kan strikke bittesmå greier som har mye lavere sjanse for å ende som UFO 🙂

I am finally ready to tell my secret: We are having a baby!

So that’s why everything has been going so slow these last few months. It feels like I have just been sleeping since I found out. But now some of my energy is starting to come back.

I will be opening my other blog soon, about how to have a baby in an environmentally frendly way (…did that make sense? ).

I dag har jeg vært på shopping:


1. Jeg har kjøpt min første gravid-kjole. Jeg har måttet kjøpe mange andre nye klær også, men på grunn av den utrolig greie moten om dagen, kan jeg oftest finne det jeg trenger i vanlige butikker 🙂 Måtte ha en topp til å ha inni også, for ellers hadde den vært aaaltfor utringet.

2. Jeg gikk innom Avalon (heter den det fremdeles?) for å se i dag, og jammen hadde de begge de to Nemi-bladene jeg manglet!! Så nå er faktisk samlingen min (bortsett fra albumene) komplett!

3. Jeg strikker Crankypants om dagen, og trengte litt mer garn. I slengen fant jeg også de to turkisfargene som jeg har lyst til å prøve å lage en Baby Surprise Jacket med. Silja sokkegarn fra Sparkjøp.

4. Jeg kjøpte jenteversjonen av denne Tildapakken i forrige uke, men fant så ut at gutteversjonen hadde passet perfekt til en LO jeg planlegger (Helge og Didrik Emil på tivoli).

1. My first maternity dress, with a top to wear under it.

2. I found the last two Nemi magazines in a comic shop! Now I actually have all, yay!

3. I am knitting crankypants and needed some more yarn. Found some for a BSJ as well. It will be a gift

4. Tilda papers for a layout I am making.

Siden jeg endelig har giddet å feste alle trådene på disse Sartjee’s bootees, fikk jeg kjøpt knapper i dag også. Først fant jeg de med hjertene, men så fant jeg de fantastisk søte med marihønene et annet sted. Så valget faller nok på dem. Se så bittesmå de er!

I finally took the time to sew in the loose ends on these bootees, and bought buttons for them today. I will probably use the adorable ladybug buttons. Look at how cute and little they are!

8 kommentarer om “Nå kommer hemmeligheten…!

  1. Kristiane: Ja, sant de e sjønne? Det eg hadde planlagt for de slo litt feil, så de ska faktisk rett i gaveboksen min. Så du vett ka du må gjør for å få de 🙂 hehhe, neida 😛
    Komme nok te å laga noen flerre te meg sjøl og. Eller altså, te babyen.

    Bea: Takktakk 🙂 Det blir nok endel, har begynt på min første Baby Surprise Jacket nå, og jeg hører de pleier å bli en dille!

  2. Congratulations!!

    I am sure your little one will bring you much joy!!

    Kimberly Lehman
    Love, Laughter & Elegance: Wedding & Event Planning
    Massillon, Ohio
    United States

  3. Gratulerer så masse nok en gang;)
    Babyorienterte tema er koselig det, så jeg blir nok å snuse på den andre bloggen din fremover også tenker jeg=)
    Ønsker deg med det samme ei herlig uke=)

Legg igjen en kommentar

