Onsdags-FO: Babykjole

Denne kjolen begynte jeg på i mars (skrevet om i dette innlegget), og det gjensto ikke så veldig mye for å få den ferdig. Grunnen til at det ble utsatt var vel helst at det som gjensto var litt tidkrevende putlearbeid, blant annet endel håndsøm, noe jeg aldri har vært fan av. Men nå i sommer har jeg sydd så mye usynlige håndsømmer på jobb, at jeg har fått skikkelig dreisen på det. Dermed ble kjolen endelig ferdig 🙂

Det røde stoffet er rester av cordfløyel fra Stoff og Stil, og det blå er mønstret bomull fra Tilda, som selges hos panduro. Mønsteret er fra Ottobre, et barnemønsterblad jeg virkelig kan anbefale! Det kommer nokså ofte ut, har mange fine mønstre fra nyfødt-størrelse til 170cm. Og så er det jo ikke verst å betale 70 kr for en haug med mønstre, når enkeltmønstre fra Burda koster over hundrelappen!

3 kommentarer om “Onsdags-FO: Babykjole

  1. Hihi, ja det hadde sikkert blitt søtt

    Når eg så kommentaren din inne på mailen min (blir varsla der), va eg redd du meinte den rosa heklekjolen. Og den hadde eg aldri gidda å hekla stor av!

Legg igjen en kommentar

