Torsdags-FO: Pusekatt i ull

Mønsteret til denne katten er fra boken «Sy myke dyr i naturmaterialer», som er en av mine favoritt-hobbybøker. Jeg fant den på et bibliotek, og bestemte at jeg måtte ha den. Men den var utsolgt fra forlaget, og jeg fant den aldri noe sted. Men etter en lang stund fikk jeg en butikk her i Bergen til å sjekke i systemet sitt, og da fant de en eneste bok som befant seg i en butikk i Lillehammer. Så ble den altså min til slutt!

Stoffet jeg har brukt her, er en h&m-jakke som er blitt tovet i vaskemaskinen. Det var en utrolig fin jakke, og det var første gang jeg vasket den! Jeg kunne vel ikke vite at den bestod av så og si bare lammeull… :/

Som de fleste vet, er det jo ikke noe håp for ihjeltovede plagg, bortsett fra at man kan klippe dem opp og sy kosebamser av dem! Når det er sånn god, fin ull som dette her, kan det faktisk bli veldig fine kosedyr av det også!

Jeg synes denne katten ser så stilig ut, så jeg hadde klippet ut stykkene til den i høst en gang. Når jeg fant det igjen nå, var alt sydd sammen, det bare manglet stopping og igjensying på magen. Og så brodering av øyne og nese da 🙂 Akkurat det er ikke det enkleste å få fint, men jeg synes det ble greit nok. Formen på katten er uansett så tøff!

2 kommentarer om “Torsdags-FO: Pusekatt i ull

Legg igjen en kommentar

