Hva skjedde nå?

Har noen merket at det sa litt stopp her?

Jeg bestemmer meg for en FO-uke, greit. Jeg innså jo at det ble mye å gjøre hver kveld etter at jeg kom hjem fra jobb, men det jeg ikke forutså var at etter endt montering og festing av tråder og hva enn som skulle gjøres med UFO’ene, så kom jeg jo til å måtte ta bilde av den ferdige tingen, i mørket sannsynligvis, da det hadde blitt sent på kvelden, og med mitt elendige kamera. Så vil jeg måtte skrive innlegg om det. 

Dette førte til tanken om at akkurat innleggene kunne jeg da utsette, bare jeg fikk tingene ferdige. Og så begynte jeg på nye ting da, i ukene etter, og ville liksom skrive om dem. Men det kunne jeg jo ikke, for da måtte jo innleggene komme i feil rekkefølge.

Men altså: herved driter jeg i at jeg ikke har fått skrevet om alle tingene fra FO-uken. Innleggene kommer etterhvert. Jeg vil gjøre hyggeligere ting enn å irritere meg mer over det.

Det kan forresten også sies at jeg har jobbet svært mye i det siste, mange vil gifte seg i august tydeligvis. Dessuten vil jo enkelte kollegaer ha ferie i august også. Men denne uken har studiene mine begynt igjen, og da kan jeg jo ikke jobbe like mye. Altså mer hobbytid!

En annen ting som kommer med å gå på forelesninger, er rask fremgang i forelesningsstrikketøyene!

De første dagene denne uken arbeidet jeg med Baby Surprise Jacket’en i dobbelt Regia Kaffe Fassett-garn. Jeg strikker på pinne 5, og den ser ut til å bli til en stor baby. Kanskje en halvannet-åring?

Som en ser på bildet, er jeg gått tom for garn. Og siden dette strikketøyet strengt tatt ikke haster å få ferdig, så la jeg det derfor fra meg, og fortsatte med et annet forelesningsstrikketøy.

Det er noe så overraskende som enda en BSJ i Regia Kaffe Fassett-garn! Her strikker jeg med enkelt garn på pinne 3, så det blir en ganske liten jakke.

Denne jakken var tiltenkt min egen lille gutt, men faren synes ikke fargene var det helt store. Og i og med at jeg har tusen andre jakker jeg har lyst til å strikke til ham, godtok jeg dette. Men jeg rekker jo ikke opp jakken av den grunn heller. Den kan jo selges eller gis bort.

For å få et lite avbrekk fra Baby Surprise-jakkene, har jeg begynt på nok en liten ting. Ikke så lurt kanskje, men jeg var altså innom en garnbutikk der de hadde det nye melkegarnet (!?!) fra Viking Garn.

Fargeutvalget i dette garnet er noe tynt. Det går helst i pasteller, og veldig typiske babystrikk-farger. Akkurat slikt jeg gjerne vil styre unna. Så valget falt på dette flerfargede brune:

Jeg har egentlig virkelig ikke sansen for sånne korte fargeskifter, det blir liksom så spraglete. Og det har jeg bare ikke sansen for. Men men. Bodyen blir veeeldig myk og god, og han skal jo tross alt ha klær over. Jeg kunne jo så klart ha valgt hvitt eller naturhvitt, men nesten alle ullbodyene som selges er jo sånne farger, så det kommer jeg jo til å ha nok av uansett. 

Den fargen jeg aller helst ville hatt, fantes faktisk i det andre melkegarnet, Melk og Honning (som er av melkefiber og bomull), en veldig fin grønn. Men det garnet var mye tykkere…

Mønsteret er forresten fra boken Myk Start, som jeg også gikk til innkjøp av nylig.

4 kommentarer om “Hva skjedde nå?

  1. hehe, ja, jeg hadde kanskje ikke skrevet det så veldig tydelig hva det faktisk var, var litt søvnig i går kveld 🙂 Men det er en body ja! Den heter fuglemammas omslagsbody i boken Myk Start

  2. Nydelige farger på dei BSJ’ane dine!! Og kven bryr seg om kva rekkefølge ting kjem i? Ikkje eg i alle fall.. Det er kjekt å sjå kva du strikker på uansett 🙂

    Synes bodyen ser bra ut eg. Korte fargeskift kan vere veldig kaotisk(berre sjå babyvesten eg laga for ei tid tilbake), men sidan din berre går i kvit og brun så er det fint(synes eg)!! Gleder meg til å sjå den ferdig, liker det mønsteret veldig godt..

    Ha ei fin helg!

Legg igjen en kommentar

