Selvkontroll – hva er det?

Jeg har begynt å bli sliten i kroppen. Jeg bærer tross alt rundt på en halvannet kilo liten person om dagen, og hans eneste tidsfordriv er jo å trampe på mine indre organer. Derfor må jeg jo unne meg selv litt ekstra.

Sikkert en okei tanke fra begynnelsen av, men jeg kan ha tatt litt av.

Slike ting befinner seg nå ganske ofte i vesken min. Jeg kommer hjem og drar dem frem, og så sier mannen min : «Åh, du kjøpte til meg også! Så snill du er». Jeg gir ham et forvirret blikk..

As I am getting heavier and heavier these days, I have given my self the permission to pamper my self a bit more than usual. This might have gotten out of control. If I want to treat myself to a chocolate, I can never  decide which one to get, but now I just end up buying all. And maybe one more of each…

Og så har jeg vært så heldig å få en ny garnbutikk, RTB Design som ganske så nær nabo. Den ligger slik til at jeg går forbi den hvis jeg skal handle mat eller på forelesning. Hun har i hovedsak Vikinggarn, og har hatt tilbud på strømpegarn og babygarn i det siste. Noe som har vist seg vanskelig å motstå….

This, off course, is no easier in yarn shops, and I recently got a new neighbour, RTB Design, who sells this delicious wool.

Det er forresten hos henne jeg har kjøpt melkefibergarnet til Viking også. Som jeg strikket body i. Og den er ferdig!

She also had the new milk fiber yarn from Viking, which I used to make this. It is a wonder I actually finished anything these days.

Oppskrift: Fuglemammas omslagsbody fra Myk Start
Størrelse: 0-3 mnd
Garn: Pure Milk Fiber fra Viking
Pinner: 2,5 og 3 mm
Vekt: 95 g

Grunnen til at jeg har klart å få denne bodyen ferdig så snart, er nok at jeg ble litt hekta på den, og så at den passet så fint å ha med på forelesning, da.

For ellers så ser det litt sånn ut her hjemme nå:

I skikkelig anti-selvkontrollsånd har jeg begynt på og lagt fra meg maaaange nye prosjekter i det siste. Her viser jeg kun strikkedelen, men med tanke på at jeg har en god del forskjellige andre hobbyer, i tillegg til at jeg har hatt lyst til å pusse opp litt i leiligheten, så kan en kanskje forstå hvor mye rot jeg har stelt i stand i det siste.

I have made a real mess lately, starting all kinds of new projects and then just putting them aside when I get bored of them. In addition to the knitting projects in the picture, I have A LOT of other hobbies, and lately I have wanted to paint our bedroom and hallway as well. So I have made quite a mess…

Går det an å se at jeg har fått meg nytt og mye bedre kamera, forresten? Jeg har ikke hatt tid til å sette meg inn i alle funksjonene ennå da, men jeg håper å kunne bli en bedre fotograf utover vinteren 🙂

Is it noticeable that I got a new camera? I haven’t had the time to learn how to use it properly yet, but I am looking forward to becoming a better photographer.

4 kommentarer om “Selvkontroll – hva er det?

  1. Ser du er igang med Turtle butt i kule farger! Vi bruker ikke tøybleier selv, men jeg har kjøpt mønsteret og skal overraske en tøybleievennlig venninne, gleder meg til å overraske!

    Ser ut som du ha mye å henge fingrene i for tiden, kjekt med energi.

  2. Ja, helt riktig 🙂 Har kommet til der man skal skille beina, og synes mønsteret gjorde noen rare krumspring, så det fikk vente litt med å bli ferdig. Men stilig tror jeg den blir!

  3. Den bodyen ser helt fantastisk ut! Elsker fargene og garntypen du har brukt! Jeg driver for tiden å lærer meg å strikke. Dvs jeg KAN strikke, men jeg kan ingen fancy triks ~ jeg strikker rett frem og alt blir et skjerf, uansett hva jeg EGENTLIG har lyst til å lage 🙂
    Jaja, jeg SKAL bli riktig så flink en vakker dag.. og det er spennende å kikke på andre som inspirerer 😀

  4. *ler*
    Staaaaakkars mannen din=P
    Bodyen ble kjempefin forresten, og jeg ser du har begynt på blondebabyjakka lenger opp, den er jo i grunn griselekker=D
    Har kikka på turtle butt´en på ravelry, og den er nå knallsøt da!

    Flott onsdag til deg!
    *klem*

Legg igjen en kommentar

