Zimmermanns februarjakke for babyer

Jeg har hatt noen nerver i klem i ryggen i det siste, noe som har gjort at det har blitt mye ligging på sofaen med pute i ryggen. Det er liksom ingen sittestillinger som fungerer helt. Da er det godt å ha et litt interessant mønster å strikke på.

I’ve had some back problems lately, and all that seems to help is just lying flat with a big pillow balled up under me. So It’s been nice to have an interesting pattern to concentrate on.

Derfor er jeg endelig kommet et godt stykke på dette prosjektet. Bærestykket er ferdig, og jeg har kommet igang med det første ermet. Notatene jeg har til nå på dette mønsteret:

– Husk helt fra begynnelsen at man må lage knappehull. Jeg glemte dette først, og måtte ta det rillestrikkede bærestykket opp igjen. Det er etter beskrivelsen av det at du minnes om å lage knappehull underveis. Jahaja.

-Etter å ha kommet igang med ermet, sjekket jeg litt rundt på forskjellige diskusjoner om mønsteret på Ravelry. Det jeg lurte på var om jeg skulle strikke ermet i mønster i 4 inch, for så å strikke 1 inch riller, eller om rillene skal være den siste av disse 4 inchene, og altså bare 3 inch mønsterstrikk først. 
Da kom jeg over et tips om å ikke legge opp vanlige masker til ermet, men heller legge opp slik at man kan ta opp maskene senere, når man skal ta opp like mange til resten av genseren. Dermed blir genseren helt sømløs (når man strikker ermet rundt). Dette noterer jeg i boken min, og husker til neste gang 🙂

I’ve gotten past the yoke, and have started the first arm. So far, I have made these notes:

– Remember to put in buttonholes from the very beginning. It says after the ribbed yoke part, but that’s a bit late, because then you should already have made two holes.

– Next time I will not just cast on the extra stitches for the arm, but do a special cast on that can be  picked up on the other side, for the body part of the sweater. Now I will have to do a little seam.

I am still wondering if I am meant to knit the arm in pattern for 4 inches, and then one inch garter stitch, or 4 inches, where the garter stitch inch is the last inch.

2 kommentarer om “Zimmermanns februarjakke for babyer

  1. Den blir lekker! Og det er alltid kjekt å sleppe sømmar, uansett kor små dei måtte vere 🙂 Liker fargen du har valgt!!

    Håper ryggen oppfører seg pent framover! Ha ei riktig fin veke!

  2. Det blir mye brunt her visst 🙂 og grønt! Var nesten litt flau over forutsigbarheten da jeg var på stoff og stil…

    Tror jeg skal slite med ryggen de siste 6 ukene også, men så får jeg i alle fall strikket masse!

Legg igjen en kommentar

