Produktiv, nå!

Det aller beste ved å strikke babyting, er at de faktisk blir ferdige! En ser fremgangen så lett!

Turtle Butt (skilpaddestump) har jeg slitt litt med. Jeg kom til et punkt i mønsteret der jeg var sikker på at noe måtte være galt, eller at jeg hadde misforstått noe. Og da sa det bare stopp. 

Men i og med at jeg nå er motivert av å måtte ha 2 ferdige prosjekter for å kunne kjøpe garn til ett nytt, tok jeg det nylig fram igjen. Og jammen var det ikke bare jeg som hadde tenkt feil! Dermed ble den ferdig samme kvelden, det var jo ikke så mye igjen.

Oppskrift: Turtle butt soaker
Størrelse: x-small
Garn: Safirgarn fra Sparkjøp
Pinner: 3,5 og 4 mm
Vekt: 40 g mørk grønn, 20 g lys grønn

Den ble med på strikkekafe på Åsane Folkehøgskole på tirsdag, og akkurat som med biestump-bleiebuksen, ble det sagt at den kanskje var litt liten. Men denne er mye større enn den forrige! Hm… gleder meg til denne lille fyren kommer ut, så vi får se hva som er riktig… (5 uker igjen nå!)

Og så er forelesningsstrikketøyet ferdig!

Oppskrift: Mine egne basissokker
Garn: Frøyagarn fra Vikinggarn, farge 733 (grønn) og lilla (finner ikke igjen magebeltet!) 
Pinner: 2,5mm og 3mm
Vekt: 70 g grønt og 90 g lilla

Sokkene skal som tidligere nevnt være en gave til Lise, hun som tegner Nemi, sammen med Crankypantsene, som har vært ferdige en stund nå. Så nå er de allerede innpakket, og skal i posten i morgen!

Det neste prosjektet jeg har begynt på, er nok en curlypurly-bleiebukse, mest fordi jeg trenger å ha en 5-6 stykk til lillemann kommer. Så garnkjøpet for denne gang ble ikke det helt store : Ett nøste blått safirgarn fra Sparkjøp, kr 9,50 ! Men det betyr kjapp ny FO, og det liker vi!

En kommentar om “Produktiv, nå!

  1. Det er den kulaste bleiebuksa eg har sett!! ;D Babyer er jo ganske små då, og mødre glemmer veldig fort, så kanskje tar dei feil dei damene på strikkekaféen? Det er no lov å håpe i alle fall 😉
    5 uker igjen! Det er ikkje lenge.. Så spennande! 🙂

Legg igjen en kommentar

