Det går fort i svingene…

… her hjemme hos oss! Jeg har vært ute og reist litt i det siste, og har generelt hatt dårlig tid. Jeg håper på at akkurat det skal forbedre seg de neste ukene.

Men jeg har altså hatt bursdag! Og se hva kjekke lille Benjamin så klokt hadde funnet til meg!
En digital vekt til hjelp når jeg teller over garnet mitt! Jeg har lenge drevet på med en svært så upålitelig arvet diettvekt, som kunne finne på å vise ulik vekt på samme vare. Det føltes litt håpløst å bruke den til den store opptellingsjobben.

Og hva er det som veies her på bildet da? Jo, det er garnet som kom på døren på bursdagen min! En hyggelig dame fra Chicago ville sende meg noe garn som takk for at jeg oversatte en norsk oppskrift for henne. Og pakken kom seg helt til Norge, men hadde store problemer med å nå meg i Bergen. Da var det visst enklere å sende den tilbake til USA først. Så hun fikk litt av et arbeid med å få sendt den. Men så kom den altså til meg, 3 måneder etter første sending, på bursdagen min!

Det er to hesp(l)er deilig, myk, håndfarget merinoull fra Lorna`s i DK-vekt. Dette må bli et stort, flott sjal eller noe sånt. Forslag til mønster mottas med takk 🙂

Og så har jeg to ferdige prosjekter, de har ligget en stund nå da, men har hatt lite bloggetid i det siste:

Oppskrift: Smetteskjerf fra DROPS
Størrelse: 6-9 mndr
Garn: Lanett
Pinner: 3,5 og 4 mm
Vekt: 23 g

Oppskrift: Nattbukse fra Nøstebarn
Størrelse: 4-8 mndr
Garn: Askeladen lanolingarn
Pinner: 5 mm
Vekt: 57 g

Det nye garnet jeg har fått lov til å kjøpe meg, er to nøster Falk fra Dalegarn, som skal bli bursdagsgave til en venninne. Og nå må jeg jammen løpe videre!

4 kommentarer om “Det går fort i svingene…

  1. Så kjekt med pakke i posten på bursdagen da! Pakke i posten er generelt ganske stas, bursdag eller ei!=D
    Garnet ser kjempedeilig ut, gleder meg til å se hva det blir!!!!

  2. grattulerer med overstått dag!

    slikt smetteskjerf har eg tenkt så lenge at eg skal prøva meg på å laga… men neida, eg kjem aldri så langt.

  3. Takk skal dere ha! Fremdeles usikker på dette garnet. Burde laget et fint sjal, men det blir vel tykt. Men det kan vel vente til jeg faktisk trenger nye prosjekter 🙂

    Smetteskjerfene er så søte syns jeg, og veldig praktiske. Jeg bærer han i sjal/meitai, og da kan det bli kaldt på en bar nakke!

Legg igjen en kommentar

