Eeendelig!

Oppskrift: Vinnland by Becca Compton
Størrelse: la opp 36 m
Garn: DROPS alpaca
Pinner: 2,5
Påbegynt: 30. mars 2008

Jeg strikket og strikket og strikket, men det gikk så SEINT! Pinne 2,5, ååååh! Det hadde allerede tatt meg en evighet å sette meg skikkelig inn i mønsteret. Dette var mine første tå-opp-sokker, med forkortet-rad-tå og -hæl. I begynnelsen var flettemønsteret også for komplisert til at sokkene for eksempel kunne blitt med på strikkekafe.

Men nå hadde jeg altså bestemt meg – de skulle bli ferdige! Mønsteret hadde gått opp for meg, og gikk dermed automatisk nå. Men jeg måtte kjempe en hard kamp mot meg selv for å ikke legge dem til siden og jobbe litt med noe annet innimellom.

Men så gikk det altså! Litt over ett år etter jeg begynte på dem, var de endelig ferdige!

I finally finished the toe-up socks I started more than a year ago. It cost me some blood, sweat and tears, but I did it!

Og da var jeg så veeeldig klar for å begynne på noe nytt, at jeg strikket som en helt på neste prosjekt:

Og jeg var ferdig med denne før jeg kom på å arbeide med noe annet. Jeg har altså blitt monogam! Dette tenker jeg å fortsette med, for ikke bare hindrer det meg i å starte på noe nytt straks jeg møter litt motgang. Ting blir faktisk ferdige! Det ser lyst ut for UFO`ene mine framover 🙂

I was so happy to be done with the socks and be able to work on something else, that I finished all of this too! I actually managed to become a monogamist, and I will try to keep it up 🙂

Oppskrift: Litt Curlypurly, litt Långis fra Brukt på Nytt av Kathrine Gregersen, litt eget hode.
Størrelse: Medium Curlypurly
Garn: Safirgarn fra Sparkjøp (lanolinisert)
Pinner: 3,5,  4 og 4,5

Den ble straks tatt i bruk, etter å ha vært i lanolinkur. Brettet godt opp på bena, så denne kan vokses i!

It fits too! I lanolized it to use over his cloth diapers.

4 kommentarer om “Eeendelig!

  1. Sokkene ser nydelige ut, men skjønner i grunn godt at du måtte ta deg litt sammen for å bli ferdig. Det blir kjedelig når strikketøyet vokser så langsomt. Og nå er jeg spent på å se hvor lenge din monogame fase kommer til å holde 😉

    Min erfaring er at det fungerer så lenge det man holder på med er gøy og man virkelig har lyst til at det skal bli ferdig sånn at det kan taes i bruk. Skulle i grunn ønske at jeg var strikkemonogam selv, jeg har vel ca 6-10 påbegynte prosjekter som ligger rundt omkring…

  2. Veldig kul boksa! Kanksje du snart ska få hjelpa meg med kjolen min og:) Eg ka gjør et forsøk først da, men du må hjelpa meg å tyda oppskriften..

  3. Unsepus: Jeg tror jeg var i enda større nød. Jeg hadde vel oppimot 30 påbegynte prosjekter! Men nå føler jeg det går bra her altså! Monogam som bare det enda 🙂

    Bibb: Det e sånt eg e te for 😛

  4. Tilbaketråkk: Ute av sesong « Fragaria

Legg igjen en kommentar

