Så er ett mønster klart!

I den minste størrelsen i alle fall.

Benjamins voksebody i størrelse 0-5 måneder er nå ferdig korrekturlest av mange flinke prøvestrikkere, og skal være feilfri og lettforståelig. 

Jeg er i gang med strikkingen av neste størrelse, 6-12 måneder. Var helt sikker på at to nøster var nok til den også. Men nei, nå har jeg to ermer og en nesten lang nok hoveddel, men ikke mer garn.

Typisk nok at akkurat denne fargen har gått ut fra leverandøren. Så hvis noen har et slikt nøste som dette (farge 5399 i Regia 4-fädig Nation Color) så er det velkommen hjemme hos meg. 

Jeg har heldigvis funnet det i en nettbutikk. Det føles jo litt teit å bestille ETT nøste garn fra en nettbutikk i USA eller hvor det var. Men det føles enda dummere at bodyen bare skal ligge der. Så da blir det vel til.

8 kommentarer om “Så er ett mønster klart!

  1. Så flink du er! Skulle nok ha strikket en slik til min lille gutt, men da måtte det nok vært i str 12-18 mnd. Og så heier jeg veldig på Marius-oppskrift, gleder meg utrolig til den kommer!

    1. Jeg arbeider med størrelse 1-2 år også ja! (0-5 mndr, 6-12 mndr, 1-2 år, 2-4 år)
      Mariusmønsteret har jeg begynt på i minste størrelse (nyfødt), og etter det tar jeg nok 1,5 år eller noe, for da vil jeg lage en til min lille gutt 🙂

  2. Takk for hyggelig kommentar og flott oppskrift på body. Den sitter som støpt på kroppen, og er veldig myk og god. Anbefaler virkelig å strikke den i silkealpakka til DSA. JEg har strikket den lenge enn i oppskriften fordi min gutt er lang og tynn, men den passer godt og holder fassongen bra.

  3. Så fin bodyen ble og takk for at du deler oppskriften! Denne skal jeg strikke så snart alle prosjektene i kurven er strikket ferdig…

    Hvordan passer modellen til tøybleierumper?

  4. Nattfiol: Jeg deler jo litt av strategiske årsaker. Jeg åpner nettbutikk 1. desember sammen med noen andre, og da ledes jo mange rett inn der av gratis strikkeoppskrifter 😉

    Her i huset finnes kun tøybleierumper, så det er iberegnet! Min lille B brukte størrelse 0-5 fram til han var 6 måneder, da så en at den begynte å bli liten da. Og i den alderen hadde vi kun brettebleier med ullbukse, så det var plass til mye rumpe under der 🙂
    Det er jo også litt derfor bodyen har to «innstillinger» i skrittet. Jeg synes alltid han vokser fra lengden der før noe annet. Ingen krise om ermet er litt kort liksom. Men om den drar seg ned sånn at han får utringning blir det litt dumt 😉

  5. Takk for at du legger ut mønster på bodyen. selv om jeg ikke har noen bodybrukere lenger toro jeg jammen jeg må strikke en sånn en.

    Hilsen Sol

Legg igjen en kommentar

