Oh brain, where art thou?

Det kan se ut som at jeg ikke er helt ved mine fulle fem om dagen. Da passer det kanskje spesielt dårlig å skrive en strikkeoppskrift, mens man i modellen med vilje avviker fra mønsteret.

Jeg strikker altså en voksebody i størrelse 1-2 år  til lille B. Men så hadde jeg jo så lyst til å lage en Katvig-inspirert body, og da måtte jeg beregne så det ble riktig i forhold til striper. Jeg strikker striper på 12 omganger, så derfor måtte jeg hoppe over noen runder i bodydelen, slik at det skulle stemme.

Tabbe nr. 1 kom veldig overraskende på meg. Jeg var klar over at jeg ville måtte sette meg ned og regne ut hvilken farge ermene skulle startes i, slik at det skulle bli riktig når jeg satt sammen til raglanfelling. Jeg trodde da også at jeg fikk til utregningen. Men oppdaget jo at det ble feil når det første ermet var klart. Surt!

Men det var i det minste bare et knøttlite erme. Ikke verdens undergang, så jeg fortsatte med friskt mot. Endelig kom jeg til splittene i halsen, herlig! Nesten ferdig da, jo!

Men hva skjer? Har jeg strikket splittene på BAKSIDEN av bodyen??? ÅÅÅÅÅH!

Det ante meg faktisk litt hvor det har blitt av hjernen min da jeg så tuppen av lille Bs femte tann for første gang i dag. Ahha! Det er derfor jeg har sovet så lite!

6 kommentarer om “Oh brain, where art thou?

  1. Så lenge det går seg til til slutt 😉 Hvem er det som sier at knappestolpen ikke kan være bak skulderen, forresten?

    1. Ja, det går seg heldigvis til! Nå skal jeg bare feste alle trådene og sy på knapper så er den helt ferdig!
      Skulle gjerne hatt den bak på skulderen om jeg ikke hadde planlagt noe helt spesielt for knappestolpene 🙂

  2. Oh my god, for en fantastisk blogg du har!! Oppdaget den via Monstermønster i dag, masse masse inspirasjon og gode ideer å hente hos deg!

    Jeg hadde også en periode med Katvig-inspirert strikk til mine små, gøy å se igjen de samme fargene og litt lignende løsninger her hos deg! Sjekk her om du vil se mine utgaver: http://dubedaare.blogspot.com/2009/07/stars-and-stripes.html

    Ammetåke og strikk utenom oppskrift kan være en krevende kombinasjon, men jammen kan det komme mye gøy ut av det også! Kanskje noen helt nye oppskrifter og ideer?

    Lykke til! (o:

  3. Snublet innom de flotte sidene dine via Ravelry, og takker for både strikkeinspirasjon og inspirasjon til å logge inn i min egen blogg for første gang på et halvt år: Kun for å legge inn en link til den supre voksebodyen. Den kommer jeg til å strikke!

    (Jeg pleier forresten å strikke raglan fra toppen, for å slippe å telle til stripene).

Legg igjen en kommentar

