Fra strikkekurven nr.2 – 2010

Endelig sokker til meg selv! Jeg blir ofte kun ferdig med prosjektene mine fordi jeg jages av tidspress, og da er en naturlig følge at ting til meg selv ikke prioriteres. Men så føles det jo litt dumt å være superinteressert i strikking men nesten ikke eie et par selvstrikkede sokker.

Så nå er jeg så glad, for disse er jo kjempefine også!!

Oppskrift: I Love Gansey fra Six Socks Knitalong
Garn: Silja sokkegarn i gråmelert.
Pinner: 2,5
Ferdig vekt:100 g
Underholdning: House og Lie To Me

Den ene sokken hadde jeg strikket bråtet på allerede i april 2008, men da jeg så at de ble for små til mannens forlover som var lovet sokker i gave, begynte jeg på et nytt par i Rubin på pinne 3,5. Og det første forsøket ble bare liggende.

Det er et utrolig kjekt mønster, så jeg tok dem fram litt nå og da. Men så krever det endel konsentrasjon (jeg bruker omgangsteller), så da forsvant det ofte ned igjen i kurven også.

Men den siste uken har jeg bare gledet meg mer og mer til å få disse kjempefine sokkene på bena. Bare mine!!! Mannen min har fått streng beskjed om at disse ikke er til låns 🙂

4 kommentarer om “Fra strikkekurven nr.2 – 2010

  1. Kjempefine sokker!! Det blir lett slik at man ikke strikker noe til seg selv.. Så da er det en ekstra god følelse når man kan gå med noe egenstrikket!! Ha en fin uke!!

Legg igjen en kommentar

