Brems

I 3 uker i februar var jeg så heldig å få med meg det aller siste kurset foreleser Gunnar Danbolt hadde før han går av med pensjon. Han er en fantastisk kunsthistoriker som kan utrolig mye. Og når det er forelesning 4 dager i uken, så gjelder det å ha endel enkelt strikketøy klart!

Jeg hadde endelig krøpet til strikkekurven (som for meg fungerer som kors) og innsett at mariusbodyen i grått ikke kom til å bli stor nok for gutten som ble født i november. Så da trengte jeg en ny forsinket barselgave. Venninnen hadde sagt noe om at hun likte grått strikk, så valget falt på noe gråmelert Silja fra lageret.

Da jeg i slutten av februar skulle besøke hjembyen, så måtte babyjakken med flettestrikk ferdigstilles. Jeg strikket til den store gullmedaljen. For å innse at de to nøstene jeg hadde var -litt- ulike i farge. For så å innse at jeg måtte ha nok et nøste. For så å oppdage at hjembyens sparkjøp var tom for Silja i grått. Grrrrrr!

Da innså jeg at kampen var tapt. Jeg la ned strikkepinnene og slikket sårene i form av utslitte håndledd. Ble så nødt til å ta en ukes pause fra strikkingen for å unngå senebetennelse.

Men jeg kunne jo få sydd litt ekstra da. Den gamle Husqvarna 1600 hørte planene og la sine egne planer om å ta en tidlig kveld.

Det hele endte  med at jeg innså en kveld på sykafe hos Sy Med Oss at det var på tide å oppgradere.

Og snipp snapp snute – jeg har fått meg en Pfaff Quilt Expression 4.0, med god hjelp fra en snill storebror!

Strikkepausen er også over, og jakken er påbegynt på nytt i grått Viking Babyull.

Legg igjen en kommentar

