Benjamins voksebody – nå i 3 størrelser

Nå er endelig strikkemønsteret «Benjamins voksebody» komplett! Det finnes i størrelsene
0-5 måneder
6-12 måneder
1-2 år

Mønsteret finner du her: www.spindelsinn.com

Bodyen vokser med barnet. Ribbestrikken er god og tøyelig, men ligger også fint inntil kroppen på de minste. Raglanermet gir bedre passform til de små, som ikke har så mye skuldre å snakke om :knegg:
Ermene er greie å bruke med oppbrett i begynnelsen.
I skrittet kan det være greit å montere på to sett med knapper, slik at lengden kan reguleres. Det er ofte der barnet først vokser ut av plagget.

Benjamins voksebody kan strikkes i alle typer babyull, eller andre myke garn som gir omtrentlig 29 m per 10 cm. Den strikkes på p.3 , og med p. 2,5 nederst på rillekanten.

Jeg har nå gjort en liten forandring i alle størrelsene, som gjør at trusedelen framme blir litt smalere foran enn bak. Det gir en bedre passform, synes jeg. (Men dette er ikke med på de avbildede bodyene)

3 kommentarer om “Benjamins voksebody – nå i 3 størrelser

  1. Hei.

    Denne er så nydelig. Har fått en til gutten min, og den er helt fantastisk å bruke. 🙂

    Jeg møtte deg på strikkekafeen i vinter, da småen fortsatt var inne i magen min.

    Ingvild

  2. Hei.
    Helt super! Denne må jeg forsøke meg på. Jeg har strikket en litt lik i fra «Myk start» strikkeboken, men der er det bare liten størrelse og nå er jenta mi passert 6 mnd. samtidig som det er mer sesong for gode ullbodyer. Takk for deling av mønster.

Legg igjen en kommentar

