Klippe, klippe, klippe

Jeg har hatt endel bestillinger på selebukser og selekjoler i det siste, og siden jeg først hadde stoffene framme og rett tråd på maskinene, prøvde jeg å få klippet og sydd et par ekstra bukser med det samme. Spesielt overlockmaskinen ville jeg gjøre meg ferdig med, når jeg først hadde tredd 4 tråder i riktig farge på. Disse tre buksene mangler siste ferdiggjøring og detaljer.

I går fikk jeg dessuten ånden over meg og klippet flere forskjellige utgaver av det nye skulderveske-mønsteret jeg har tegnet meg. Stoffet som ligger brettet inni hver av dem, er fóret.

Å ha så mye halvferdig liggende, kan slå begge veier. Enten får jeg ånden over meg, og sitter plutselig med en haug ferdige produkter, og tilhørende god samvittighet. Eller så blir de liggende i en kurv de neste tre årene mens jeg fortsetter på nyere prosjekter. Men siden disse veskene er så enkle, tror jeg de skal slippe å bli liggende så lenge.

Han her mangler bare litt ekstra fyll i stumpen + påsyning av hale og ører, så er han klar. Om jeg bare får lagt fra meg strikketøyet, så skal jeg få begynt!

6 kommentarer om “Klippe, klippe, klippe

  1. Hei! Synes du lager så mye fint! Ligger en award til deg på bloggen min, hvis du vil ta imot:) Den er ment som et kompliment:)

  2. så fantastisk flott bloggen din har blitt 😉 liker layouten, og ikke minst bildene av dere;) og elefanten.. er den vanskelig å lage eller?… må prøve meg på en sånn;)

    1. takktakk 🙂 Trengte en liten oppfriskning og opprydding.

      Elefanten er veldig grei å få til, men den er fra en bok som jeg vil si er umulig å få tak i om du ikke har tenkt å stjele den fra et bibliotek, hehe. Jeg fikk den siste som var på lager etter å ha lett i månedsvis. Så du kan få mønsteret av meg, du!

  3. SÅ kul elefant!
    Kan du dele mønsteret med meg også?
    Eller tipse meg om hvilken bok jeg kan finne den i?….

    Du hadde så masse fint på bloggen din, blir helt inspirert her.

    1. Randi VH:
      Mønsteret er fra den fine boken «Sy myke dyr av naturmaterialer» av Karin Neuschutz. Let etter den på biblioteket. Om de ikke har den på det lokale biblioteket, kan de i alle fall få tak i dem på et annet bibliotek. Den er helt utsolgt fra forlaget, sist jeg sjekket.

Legg igjen en kommentar

