Ny og gammel favoritt

Det begynner å bli noen år siden jeg hadde dreads, og dette påfuglskjørtet var en av mine favorittplagg. Her sitter jeg og håndvasker ett eller annet på folkehøgskolen. Selvstrikkede strømper og lue følger også med.

Skjørtet var i en litt spesiell midt-i-mellom-lengde, som gjorde at jeg følte det så litt lite voksent ut. Det gikk ikke helt sammen med min stil lengre. Men på grunn av det fine mønstrede stoffet, var det et supert objekt for redesign.

Etter litt jakt i tilbudsstativer, fant jeg to topper som passet til i farge.

Her har alt ligget knødd ned i en kurv, i påvente om å bli gjort noe med. Men for noen uker siden var tiden inne til å få gjort noe med dette prosjektet. Det var jo egentlig kjapt gjort, når jeg først kom i gang.

Det passet supert med litt finvær, så jeg fikk prøvd ut kjolen min!

Det er utrolig kjekt å ha «fått tilbake» dette favorittplagget i garderoben. Min eneste klage er på viskosejerseyen det grønne stoffet i toppen består av. Det er nok ikke det beste til å holde vekten i skjørtet, for toppen drar  seg nedover i bruk.

Likevel er kjolen en stor favoritt, som kommer til å få luftet seg mye i sommer  🙂

6 kommentarer om “Ny og gammel favoritt

    1. Takk skal du ha!

      Nå har jeg vært borte et par ganger, men får nok ikke gått denne uken heller. Skal på ferie!
      Men snakkes nok uken etter det 🙂

  1. Det ble jo en kjempefin kjole ut av det! Det er så herlig når man kan bruke gamle ting om igjen, og enda mer herlig når gamle favoritter får nytt liv!

  2. Veldig bra løsning for å gi skjørtet nytt liv! Kjolen er kjempefin og jeg elsker det store skjørtet 🙂

Legg igjen en kommentar

