Skrekkblandet fryd?

Problemstilling: Hvordan bli kvitt mest mulig skrikende rosa barnestoff som etter min smak kun i nød gjør seg til små detaljer?

Da vi ble invitert i treårsdag i høst, visste jeg at jeg måtte skaffe meg Hello Kitty-stoff for å sikre den lilles glede. Halvdårlig bilde av gaven finnes her.

Lille T er allerede så heldig å ha en bugnende hjemmesydd garderobe, helt etter mitt retrohjerte, siden hun er datteren til Tulletrolle-Therese. Mammaen laget de fineste ting, men datteren kunne ikke bruke dem om det ikke i det minste var en japansk pus på 🙂

Men dette stoffet fantes kun på 5-metersrull hos Jysk. Ikke dyrt, så det ble innkjøpt, men hva i all verden skal jeg med 5 meter av et stoff som gjør så mye av seg? Tenke, tenke, tenke…

Jo, jeg blir nødt til å ta den helt ut. Over the top. Prinsessekjole. Med rosa tyll utenpå! Det hadde jeg også liggende, faktisk. Hvem vil ha noe slikt? En femåring!

Kjolen ble altså laget i størrelse 110, og siden den ikke akkurat glir inn mellom de andre produktene jeg lager, passet det supert å donere denne til en auksjon på Tett Inntil-forumet. Jammen fikk den tjent inn noen kroner til en god sak, og kanskje den også kommer til å glede en prinsesse et eller annet sted i landet?

Det mørkere rosa feltet i livet, ble litt for hardt i fargen, så det fikk et lag tyll utenpå også.

Da jeg fortalte inne på Sykroken om mine problemer med dette stoffet, var det flere som hadde forslag til nye hjem for det overflødige stoffet. Så jammen tror jeg at enda flere meter skal sendes avgårde. Og så klart er en meter forbeholdt tidligere nevnte Therese.

2 kommentarer om “Skrekkblandet fryd?

  1. Synes det ble en kjempe søt kjole!
    Har ett par-tre ruller av typen 5-meter utsalg fra Jysk jeg også… godt jeg har over halve livet foran meg ;o)

Legg igjen en kommentar

