Jeg har snopet

I dag kom jeg meg endelig avgårde på lagerkveld hos Malsen og Mor. De har fått inn det  herlige garnet Shetland Soft i en helt utrolig mengde farger. Jeg skulle plukke ut noen farger til ribbesett til sønnen, og klarte nesten ikke å bestemme meg. Så utrolig mye fint! Jeg vet jo også av erfaring at dette garnet er herlig å strikke med – en god del mer luksuriøst og naturlig enn vanlig babyull.

Jeg falt på blått (?), grønt (calypso) og lilla (iris) til ribbesettet – og lillaen hadde jeg allerede liggende. Nå gjenstår bare å finne ut hvor…

Mariusfarger ble også med hjem, de har jeg store planer for 🙂 Den rosa (cerise) var så fantastisk at jeg måtte ha den, selv om jeg ikke er noen rosadame. Kjøpte derfor en brun (coffee) som kan være hovedfargen i en kjole med rosa striper. Gleder meg allerede!

Tok med meg ett nøste silketweed også, siden jeg allerede har to slike, og følte det er lettere å få brukt tre (Jada, ro ro ro min båt). Den bleke mintfargen skal få bli flettestrømpebukse i størrelse 1-2 år, som er det neste mønsteret jeg skal skrive.

Anbefaler alle strikkeglade i Bergensområdet å følge med hos http://www.malsenogmor.no. De har lagerkvelder litt innimellom, og det lille lagerlokalet er som en gullgruve for oss ull-elskere 🙂

Typisk bildeseanse:

3 kommentarer om “Jeg har snopet

  1. Du har vært flink å snope 🙂 Jeg gleder meg til å se strømpebuksen i flettestrikk, regner med at den blir kjempefin! Morsom liten linselus B er blitt, forresten 🙂

  2. Å, så mye deilig garn!

    Og takk for tips om malsen og mors lagerkvelder! Jeg satt faktisk for noen timer siden og så på en oppskrift hvor dette garnet var anbefalt.

  3. Hei, jeg må bare få sagt til deg at du imponerer stort, jeg var inne på flickr-siden din og kikket (fant linken på sykroken) og du lager så mye fint!
    Klapp deg selv på skulderen – mamma og student og superflink håndarbeider, veldig inspirerende å kikke på bildene dine!
    Ha en fortsatt fin uke!

Legg igjen en kommentar

