Fargeglad dag i Skostredet

Forklekjolen må være et av de søteste barneplaggene som finnes. Jeg har hatt lyst til å lage noen lenge, men det har ikke blitt noe av før nå. Jeg har laget meg et godt mønster, først i str. 2 år, og så i 1 år (og snart 3 år og kanskje 4 år )

Denne kjolen ble til da jeg fikk så veldig lyst til å bruke dette rutete stoffet (som tidligere har vært gardin) på skrått. Jeg er kjempefornøyd med resultatet. Det tok endel tid å bestemme hvordan jeg skulle dekorere kjolen, men til slutt gjorde jeg det enkelt, og brukte en scooter fra Echino-stoffet jeg har kjøpt hos Tantemie.no i Haugesund.

Med to knapper i hver skulder, kan størrelsen varieres i tre justeringer. Men har man den på de ytterste knappene, skal den altså passe en toåring. Nå er det jo også slik at disse kjolene kan brukes lenge, først som kjole, og senere som tunika.

Denne kjolen er tosidig, og kan altså brukes på andre siden også.

I dag har jeg hatt med meg denne nye kjolen, og de andre tingene mine til gatemarkedet i Skostredet. Vivendel (som også hører til på Spindelsinn), hadde også tatt med mange vakre ting, slik at vi fikk denne herlig fargerike utstillingen sammen:

3 kommentarer om “Fargeglad dag i Skostredet

Legg igjen en kommentar

