Begynte på noe nytt, jeg

Ja, for hvordan ellers skal man premiere seg når man er flink og gjør ferdig ting? Lenge hadde jeg holdt meg tilbake fordi jeg skulle få gjort et par ting ferdig før noe nytt ble påbegynt.

Men altså – jeg trives best med å ha mange prosjekter gående samtidig, jeg!

Alle disse har jo også forskjellige roller og funksjoner:

  • Det røde/flerfargede oppi skålen skal bli en body. Strikketøyet har nådd et punkt der jeg må regne og styre litt. Derfor ble det satt på vent. Garnet er Mosaic Moon i fargen Woodland Tale
  • Det limegrønne og blå i dobbel Shetland Soft skal bli ribbebukse til lille B. Jeg hadde visst ikke den tredje fargen (iris) som skulle være med, slik jeg trodde. Så denne ble også satt på hold.
  • Det mørkelilla i Shetland Soft er en Praktisk Petra. Den trenger jeg jo strengt tatt ikke på noen måneder, for det er jo ikke så kaldt. Så denne kastes i veska av og til når jeg må ha noe med.
  • Det grå midt i bildet begynte jeg på i går. Garnet har allerede prøvd seg som flettejakke, men siden jeg hadde rester fra to svært ulike partier, fungerte det heller dårlig. Nå strikker jeg «striper» av to nøster, i en barnehagevest til lille B. Denne har vært med på bussen, og vokser raskt
  • Den litt uventede sammensetningen av lilla, turkis og GUL (!) er inspirert av en t-skjorte Sheldon i The Big Bang Theory bruker. Jeg bruker fargene i en voksebody. (LBeat fra Ravelry har funnet inspirasjon i samme t-skjorte). Her er jeg kommet til overgangen mellom bærestykket, ermene og kroppsdelen, og må konsentrere meg litt. Så dette er hjemme-strikk.
  • Jeg har også endelig fått begynt på mønsteret til flettestrømpebuksen. Denne størrelsen blir forhåpentlig passende til en to-åring. Mønsteret kan jeg utenat, men det krever at jeg følger med. Så dette er fint å ha med for eksempel hvis jeg skal sitte og prate med noen.

Var dette mye? Nå har jeg faktisk holdt meg tilbake, for jeg har enda flere ting planlagt i hodet.

Men nå som lille B har begynt i barnehage, tar jeg buss 2 timer daglig. Det blir masse strikketid! Så forhåpentligvis kan jeg presentere ferdige ting på rekke og rad.

Om jeg ikke bare begynner på nye ting, da.

6 kommentarer om “Begynte på noe nytt, jeg

  1. Så herlig å se andre med jeg-vil-strikke-hele-verden-syndromet.
    Jeg har vel faktisk «bare» tre prosjekter som er i fysisk gang, mens sikkert 10 som er klare med garn men ikke på begynt, de fleste egner seg best for sofa sliting og telling å ikke dra med seg ut eller på jobb så da gjelder det også å ha helt enkle prosjekt pågang og da blir jo alle de kjekke avanserte lagt på vent =P.
    Gleder meg til å se når ting nærmer seg slutten ;).
    God helg

  2. Nei, mye nei? Synes jeg har sett sånne hauger med påbegynte prosjekter før, ja… Minner mistenkelig om en haug som jeg har liggende, hehe. Det smarteste er jo at du har prosjekter til litt forskjellig bruk, da jobber du jo på flere fronter samtidig og vips, så er du i mål med masse!

    Veldig mye spennende her, gleder meg særlig til å se det lilla, turkise og gule prosjektet. Så kult med nye fargesammensetninger!

    1. Men du – dette var ikke alle. Dette var bare de nye! 🙂

      Ja, under svangerskapet må du lytte til kroppen. Så om den sier «legg opp på noe nytt», så er det det du skal! 🙂

  3. Det ser akkurat sånn ut hjemme hos meg også! Her er det ett strikketøy som passer til barne TV (dvs lite tankegang), ett ved siden av godstolen som jeg kan ha framme når vi har besøk, ett til kaffepausene på jobb, ett komplisert mønster for kvelder alene, to-tre prosjekter som er satt på vent, og en hel haug som ligger klare med både oppskrift og garn. Kjenner jeg er klar for å avslutte endel av disse – blir jo litt lei også når det tar tid…

    1. Ja, på et tidspunkt oppdager man at man ikke får NOE ferdig! Men da får man bare samle sammen den selvkontrollen man eier, og konsentrere seg om ett arbeid av gangen.

      …og når man har vært flink og fått ferdig noen ting, ja då må man få i premie å begynne på nye ting 😀

Legg igjen en kommentar

