Tung høst

Jeg har vært i en lykkerus dette året. Jeg syr og selger, studerer interessante fag og arbeider i en koselig brudesalong. Lillegutten vår er i en super alder og mannen har endelig fått jobben han hadde gjort seg fortjent til.

Og jeg er ikke en person som overser slik lykke. Jeg har nytt det, og virkelig visst at vi har det fantastisk!

Derfor ble det litt rart når noe utenfor vår styreevne skulle kunne lage problemer for oss i høst. Først fikk vi barnehageplass til lille B i komplett motsatt ende av kommunen, noe som gjør at jeg nå busser 3 timer daglig for å ha ham der. Det går kraftig ut over hverdagen, og tar mye av min energi. Likevel blir det mye strikketid på bussen, så produksjonen er det ikke noe å si på.

Midt oppe i den travle hverdagen vår skjedde det noe enda mer utenfor vår styreevne. Mannen min ble i oktober utsatt for en ulykke og ble lagt i koma for å hindre skadeomfanget. Ukene har gått mens han har våknet til og kommet seg. Han er like hel, men en fæl opplevelse rikere.

Så nå har vi familieunntakstilstand. Jeg har tatt en eksamen, og meldt meg av den andre. Jeg syr bestillinger, forbereder til jul og strikker. Og samler alle trådene som jeg har mistet i løpet av de siste ukene.

10 kommentarer om “Tung høst

  1. Håper at vinteren blir bedre for dere enn høsten! Vet hvor frustrerende det er når faktorer man ikke råder over legger hindringer i veien. Men har heldigvis vært skånet for den dramatikken dere har opplevd! Håper mannen din er like frisk og rask igjen!

  2. Det høres dramatisk ut! Håper at mannen din kommer seg helt og at dere får en fin juletid sammen. Ønsker deg alt det beste. Stoor klem

  3. Då skjønar eg kvifor det har vore stilt på bloggen ja.
    Det tek nok tid før alt er som det «skal vera» att, men vonar at du klarar å slappa av litt innimellom og, ta vare på deg sjølv så du klarar å ta vare på familien din!
    Ynskjer deg ei fin adventstid!

  4. Da skjønner jeg hvorfor det har vært så stille i bloggen din ja. Håper dere får en rolig og fin advents og juletid, og at mannen din har det bra til tross for den skremmende opplevelsen.
    Ja du har mye strikketid når du kjører buss flere timer hver dag, bare husk å slappe av litt også. 🙂

Legg igjen en kommentar

