Oppvarming til julemesse

Jeg har sydd og sydd og sydd i det siste. Ja, egentlig hele det siste året. Bestillingslisten min har skjelden blitt tom før det kommer inn nye ønsker. Det må vel sies å være et realt luksusproblem å ikke få til å fylle opp nettbutikken fordi produktene selges så raskt ut.

Nå gjør jeg meg klar for de to julemessene jeg skal på. Aller helst vil jeg ha med masse, masse. Jeg vil ha ting i flere farger og størrelser, skikkelig godt utvalg. Men det er lettere sagt enn gjort.

Så nå har jeg funnet et greit kompromiss. For hver ting som var bestilt, så laget jeg en ekstra. Når jeg først har stoffene framme og rett tråd i maskinen, går det raskt å gjøre alle operasjoner to ganger. Jeg prøver å gjøre så mye jeg kan når jeg først har tredd i riktig farge på begge maskiner. Derfor voldsomt mye i turkisblått nå.

Jeg har bare plukket ut noen av bildene her, men det finnes flere bilder av hvert plagg i flickr-galleriet mitt: http://www.flickr.com/photos/fragaria/

Noen av disse tingene er allerede solgt, men resten skal bli med på julemesse. Natalie (Frihet) og jeg var så heldige å bli invitert på julemesse i Skjoldtun barnehage, og det er nå på søndag (28.november).
Etter det er vi klare for det store julemarkedet jeg var med på i fjor: Julemarked for design- og kunsthåndverk i Bergen. Fire av oss i Spindelsinn var heldige og fikk komme med i år, og er veldig spente på det. Jeg anbefaler alle som er i Bergen å ta turen innom Schötstuene ved Mariakirken 10., 11. eller 12. desember. (11-17 alle dagene)

Legg igjen en kommentar

