Konsentrasjonsstrikk

Rare, rare hjernen min vil ikke lenger tenke på en ting av gangen. Spesielt ikke mens jeg leser. Og når man leser Kant er det virkelig ikke rom for å skumlese.

I dag var det Bordieus «Distinksjonen» jeg arbeidet meg gjennom, og da er et enkelt strikketøy godt å ha. Regia-garnet i Kaffee Fassett-design hadde allerede prøvd seg som Baby Surprise Jacket, men gjør seg heldigvis enda bedre som bestefarstrøye. Når jeg bare får vasket og dampet den, tror jeg garnet skal roe seg fint ned også. Straks ferdig nå.

My brain just doesn´t want to think about just one thing at a time any more. Reading is aspecially hard. And skimming trough Kant does not really work at all.

Fortunately, it was Bordieus «Distinction» i worked through today, with a simple knit to keep me focused. The Regia yarn had all ready been knit into a Baby Surprise Jacket, but worked even better with this project. It is a Norwegian pattern from the book by Kathrine Gregersen, «Strikk til Nøstebarn». The yarn is still a bit crazy from the frogging, but a nice wash and steam should solve that. Just a few rounds more now, and it will be done 🙂

4 kommentarer om “Konsentrasjonsstrikk

  1. Merete: Ja, denne Regiaen er herlig!

    Hespetre: Det er ikke enkelt å lese sånt, men jeg fant i alle fall ut at dersom jeg har strikketøyet, så har hjernen min mye lettere for å fortsette å følge med i boken. Tror rett og slett strikkingen tar opp plassen til middagsplanlegging og sy-ideer i hjernen 🙂

  2. Jeg har også funnet ut at det er mye letter å sitte i ro og konsentrere seg om lesingen når man strikker samtidig. Rosseau er ikke noe særlig «lett» stoff det heller 😉

Legg igjen en kommentar

