Fargetema: Blå

Jeg har arbeidet mye i blått i helgen.

Noe blått restegarn av Freestyle (Dalegarn) arbeidet seg inn i restetøflene, som egentlig skulle være i grønt, brunt og orange. Her bruker jeg oppskriften på firkanttøfler fra «Strikking. Gammel teknikk i ny design».

Jeg fikk hastebestilling på enkle penkjoler til to små jenter. Et fint mørkeblått draktstoff i ull fant jeg hos Husqvarna i Bergen sentrum. Den første kjolen, i str. 92 (2 år) er ferdig:

Lørdagskvelden var jeg alene hjemme og ikke helt i form. Så da ble det timevis med surfing i ukjente blogger og nye ideer. Jeg fikk veldig lyst til å prøve meg på en bolle eller vase av gamle blader, men da jeg så denne enkle kurven hos How About Orange, ble jeg nødt til å prøve.

Jeg valgte blad-sider som hadde mest mulig blått på seg, kuttet disse i strimler på 2,5 tommer (inch) med papirkutter, og brettet i vei. Dette var virkelig vanedannende! Kanskje de kan passe som gavekurver for strikkefruktene jeg lagde i romjulen?

En kommentar om “Fargetema: Blå

Legg igjen en kommentar

