Ullfilt til våren

Nå er jeg jammen fornøyd med meg selv!

Endelig har jeg fått sydd vårjakken jeg har planlagt så lenge. Jeg har endel av stoffene mine i en åpen hylle, slik at jeg ser dem godt. Ofte sitter jeg og drømmer om å bruke den eller den sammen, og så blir listen i hodet (og på Iphonen) lengre og lengre.

Men nå var altså tiden kommet for å dra fram mørk lilla ullfilt og retrogardiner og lete opp et mønster. Jakken skulle være kledelig i formen, og ha hette, men måtte ikke være for varm.

Jeg fant mønster til en dobbeltspent jakke i Ottobre 5/2010. Slike mønstre har alltid den tenkte midtlinjen inntegnet, slik at jeg enkelt kunne justere for å få glidelåsen på rett plass. Hetten tok jeg fra et annet mønster jeg hadde liggende, og da måtte jeg ta med halskanten til forstykket fra samme mønster.

Gardinstoffet som jeg har funnet på Fretex en gang, fikk vlisofix på baksiden, og så klippet jeg blomstene forsiktig ut. Vlisofixen gjør at applikasjonene sitter fint på mens man syr. Jeg bruker en tett og smal sikksakk-søm i mørk fargetone. Gardinstoffet titter også fram fra inni lommene.

Alle oppleggssømmene har jeg sydd for hånd, for jeg ville ikke ha flere synlige sømmer på utsiden av jakken. Nå kan den kjølige vårvinden bare komme, for min del!

12 kommentarer om “Ullfilt til våren

  1. Så fin jakke! Likte veldig godt detaljene fra gardinen, det stod i fin kontrast til det lilla.

    Det er fint når man kan lage noe unikt selv, du har all grunn til å være fornøyd 🙂

    1. Takk for det!

      I menyen på kontrollpanelet – gå under Utseende/Appearance og velg Widgeter/Widgets. Hvis du ikke finner dette, er det fordi temaet du har valgt ikke har denne tilleggsfunksjonen, men jeg tror det fungerer med de fleste.

      På Widget-siden har du mange valg, dra de du ønsker å bruke, f.eks kalender inn i boksen til høyre (som har overskriften «Sidekolonne 1» hos meg).

      Håper dette var forståelig 🙂

  2. Stilig jakke 🙂

    Liker bloggen din, du har så mange fine idéer!

    Jeg har laget en voksebody og lagt ut bilde på bloggen min med link til deg;)

Legg igjen en kommentar

