Pimp min festskjorte

Jeg har laget en liten «tutorial» (i mangel på godt norsk alternativ kan vi kanskje si «instruerende bildeserie») for det kjekke nye syforumet Visyr.no. Der inne finner du inspirasjon og masse info om alle slags sømteknikker. De mer tekniske instruksjonene står de flinke og erfarne skredderdamene for, mens jeg får lov til å bidra med noen kreative morsomheter innimellom.

Nå har jeg akkurat levert en hjemmeeksamen, og ble derfor litt sen med å få klar instruksjonen min. Men så omtaler den uansett et hasteprosjekt, så forhåpentligvis går det greit. Jeg oppdaget at festdraktskjortene til de små er langt dyrere enn helt vanlige skjorter. Og da setter jeg meg såklart på bakbena og bestemmer at dette klarer jeg å ordne selv. Pyntebånd har jeg liggende en god del av hjemme, og knappeglasset bugner av skjulte skatter. Dette arbeidet var gjort på en kveld foran TV, slik at småttisen kunne dra i konfirmasjon neste dag.

Instruksjon for hvordan du kan sy om en vanlig skjorte til en festdraktskjorte, med noen enkle grep, finner du her: http://visyr.no/index.php/inspirasjon.php/n.php/_/som/bukser/i-siste-liten-festskjorte-r117

Du trenger ikke være medlem på Visyr for å bruke instruksjonene, men dersom du melder deg inn (gratis, såklart) kan du også hente enda mer inspirasjon og tips fra de andre medlemmene. Og ikke minst bidrar de flinke lederne med tips, oppmuntring og flotte premier, rett som det er!

Legg igjen en kommentar

