Jeg er fullt klar over det, og helt enig.

Av og til er jeg inne og ser på de ferdige produktene andre Ravelry-medlemmer har laget ved hjelp av mine mønstre. Det er alltid gøy å se nye stilige fargekombinasjoner, og lese hvilke kommentarer folk har notert underveis i strikkingen.

Det jeg ser går igjen for Benjamins Voksebody er:

«Bodyen er nå ferdig, men den ser veldig lang og rar ut. De ermene ser ikke brede nok ut til en faktisk arm»

Ja, jeg er helt enig i at voksebodyen er et smalt plagg i forhold til normen for babystrikk. Det er jo på grunn av ribben som trekker den sammen. Og en body er ofte et underplagg, slik at man heller vil ha litt tettsittende ermer og kunne ha noe utenpå.

Gjenganger nummer to: «Den ser ut til å bli bra, men hjelpe meg så ulidelig kjedelig å strikke X antall cm kun i ribb. Jeg vet ikke om jeg overlever».

Og jeg må bare si meg totalt enig!

Min løsning har i flere tilfeller vært å bryte det hele opp med striper (Se Katvig-inspirert body og Sheldon-inspirert body), slik at jeg kan oppta meg selv med å passe på å skifte farge, og bli grepet av «jeg-bare-strikker-ferdig-denne-stripen-før-jeg-legger-det-fra-meg»-dilla (som raskt blir til «jeg-bare-begynner-på-neste-farge-for-å-se-hvor-fint-det-blir», og så klarer jeg ikke å stoppe).

Men se! Jeg har altså klart å strikke ferdig en ensfarget body i største størrelse (1-2 år, med ekstra lange ermer). Det som holdt meg gående var all pensumlitteraturen jeg har vært igjennom, og som jeg må ha noe lett å strikke til. For hjelpe meg, det der er noen kjedelige decimeter med ribb!

Oppskrift: Benjamins Voksebody fra http://fragariabergin.com
Garn: Laines Magnifiques bambusull
Pinner: 2,5 og 3
Størrelse: 1-2 år
Ferdig vekt: 119 g

6 kommentarer om “Jeg er fullt klar over det, og helt enig.

  1. Tja, hvis man ikke synes man kan klare at strikke rib, så kunne man jo have valgt et andet projekt? 😉

    Jeg synes nu den er meget fin, og min lille november-søn, der er på vej, skal helt sikkert have en at blive puttet i til vinter… men det kan godt være, at jeg tyr til striberne også 😉

Legg igjen en kommentar

