Ute av sesong

Endelig, ENDELIG har sommeren så vidt tittet fram på vestlandet. Og da virket det plutselig litt rart å ta på seg sokker man akkurat har festet tråder i, for å få tatt noen bilder.

Hjemme hos oss er det så gulvkaldt at vi gjerne går med tøfler eller tykke sokker hele tiden. Trekker gjør det også. Men på besøk hos foreldrene mine blir vi rent bortskjemt med komfort!

Min mor hadde bursdag i juni, og det eneste jeg kunne komme på for nå, var et par fine sokker som var tynne nok til at hun kan ha dem i sko. Jeg har strikket disse sokkene før (https://fragaria.wordpress.com/2009/04/08/eeendelig/) og synes det er et kjempefint mønster (det er til og med gratis!). Denne gang kom det enda bedre fram, synes jeg.

Oppskrift: Vinnland by Becca Compton
Størrelse: la opp 28 m
Garn: Regia 4-fädig
Pinner: 2,5 på tåen, og 3 på resten

4 kommentarer om “Ute av sesong

  1. Bra det ikkje berre er meg som strikker sokkar om sommaren… Det verste er jo at ein nesten har bruk for dei!

    Nyyydelege sokkar du har strikka! Mammaen din er heldig! :o)

  2. Smukke og lækre!
    Jeg strikker også sokker om sommeren, det er et godt tidspunkt at få genetableret bestanden på idet der ikke bliver slidt på de eksisterende i denne periode 😉

  3. De var utrolig stilige!

    Sokker er veldig greit å strikke om sommeren, lite garn og «bønning» å dra på i forhold til om man strikker gensere feks. (eller som meg akkurat nå: lappetepper i dominostrikk…) Enkelt å ta med en liten pose hvor man nå enn skal hen.

    =)

Legg igjen en kommentar

