Frostplommen og rødskjæret

Det har blitt høst, og har roet seg på et vis, så nå vil jeg få vist fram jakken jeg strikket i vår. Jeg har alltid vært så glad i lilla, og det har vært «min farge» de siste årene. Jeg sydde meg jo også en lilla ulljakke i vår, og det er egentlig sjeldent jeg prioriterer å lage flere så store ting til meg selv.

Derfor synes jeg det er litt dumt at jeg nå har farget håret, og ingen av dem er helt min farge lengre.

Jakken er jo virkelig kjempefin! Den passer perfekt, og har et nydelig mønster. Men jeg er også usikker om mønsteret gjør meg noen tjenester. Jeg føler det rundfellingsmønsteret gjør meg breiere enn jeg er over brystet og armene. Men jakken er uansett så god og varm og myk at den blir brukt i vinter! Men jeg har veldig lyst til å strikke noe lignende i grått, for eksempel.

Perfekt jakke, men feil person, kanskje? 😉

Oppskrift: Plum Frost Pullover & Cardigan av Ellinor Brown
Garn: Babysilk fra Du Store Alpakka, hovedfargen er gjenbruk fra tidligere strikk (https://fragaria.wordpress.com/2011/05/06/en-ny-sjanse/) + rosa, hvit, lys grå og mørk grå.
Pinner: 3
Størrelse: 36 inch bust
Ferdig vekt: 403 g

6 kommentarer om “Frostplommen og rødskjæret

    1. Dette er fra vi var i London i september ja, i Hyde park. Benjamin drev og tøyset rundt. Vi har masse bilder der han løp laaaangt avgårde for å teste hvor langt bort det var lov til å gå. Sjeldent for en liten bergenser å kunne løpe så langt på flat mark, så man fremdeles ser hverandre 😉

      Hadde jeg hatt litt mer tid, hadde du fått en til jul, skigellybeach. Kanskje et annet år 😉

Legg igjen en kommentar

