Klar igjen!

Jeg er endelig tilbake ved arbeidsbordet mitt etter en uke på sofaen. Det skulle visst ikke store forkjølelsen til for å slå meg ut, så jeg hadde nok godt av flere dagers sløving og soving.

Så når jeg endelig er i gang igjen har jeg lyst til å gjøre hundre ting på en gang. Her har jeg lagt fram tre forskjellige ting jeg vil få sydd mens jeg har stretch-nål i maskinen. Men så fant jeg ut at jeg ville trekke knapper først. Dessuten måtte jeg strikke noen runder innimellom.

Jeg nærmer meg å få ferdig mønsteret til «Den Vakreste Strømpebukse» nå, og håper jeg skal få det til i løpet av måneden. Her har jeg blitt nødt til å strikke ferdig fot nummer 2 ved å rekke opp fot nummer 1 (som uansett er feil etter min siste justering i mønsteret). Heter det ikke «robbing Peter to pay Paul»?

Jeg har dessuten endelig funnet unnskyldning for å få bestilt meg herlig garn fra Hillesvåg! Jeg har hørt så mye fint om garnet fra damene på strikkekafeen (se Ravelry-gruppen «Bryggedamene»), om det enorme fargeutvalget og den gode kvaliteten.

Jeg tester ut Embla (Hifa 3) til en strømpebukse med innsydd strikk i livet (i stedet for snøringen). Men jeg har sett at dette garnet egentlig er for tykt, så jammen skal jeg få bestille en annen type hos dem også!

God arbeidshelg!

6 kommentarer om “Klar igjen!

  1. Gleder meg også til mønsteret til den vakreste strømpebukse kommer! Tenkte å strikke til 17. mai 🙂

    1. Takk skal du ha 🙂
      Jeg er kjempeglad i mummikoppene mine og har en stor samling, etter å ha ønsket til hver jul og bursdag de siste årene. Gøy å velge kopp etter dagsformen. Man kan jo liksom ikke ha vinterkoppen med snø når det begynner å våres? osvosv. 😉

Legg igjen en kommentar

