Travle tider

Hva har du gjort den siste måneden? Jeg har tatt med meg familien og flyttet til Haugesund!

Etter nesten 7 år i Bergen, er det rart å være tilbake i traktene der både jeg og mannen min kommer fra (altså, vi er fra nabokommunen, begge to). Vi vet jo omtrent ikke hvor vi skal finne fram her! Hvor kjøper man god kaffe i Haugesund? Er det alltid så kald og voldsom vind i gågata (jeg mistenker at jeg bare hadde fortrengt akkurat det)

Med oss tilbake fra det lengre oppholdet i regnbyen, har vi vår 3,5 år gamle sønn, som ganske nylig begynte å få Bergensdialekt.

«Jeg fædig banehagæn, jeg» sier han

«Ja, du e ferdige der du» svarer jeg

Heldigvis fikk han arve onkels store samling med Lego, så da har han litt å gjøre på mens han venter på ny plass.

 

Kvelden før avslutningsdagen hans sydde jeg 20 risposer til å gi i gave til avdelingen hans. Enkelt og billig! Det gikk med 4 esker med tørkede erter til alle sammen.

En annen oppgave jeg bare måtte få unna før jeg dro var lappeteppet fra i fjor sommer.

Ja, det var ment som bryllupsgave. Og ja, de var gift i juli i fjor. Nå har det ligget i «må gjøres snart»-haugen og hånet meg lenge nok, mens «haster»-prosjektene har sneket seg forbi på løpende bånd.

Endelig – ferdig!

4 kommentarer om “Travle tider

  1. Gøy med flytting da! Kan være litt skummelt når de små får en annen dialekt, hehe 🙂 Fint lappeteppe og lykke til med Haugesund!

  2. God tur til Haugesund! 🙂 Håper at du gir oss et pip om du skulle komme innom Bergen igjen. Synd vi ikke rakk en avskjeds-strikkekafé.

Legg igjen en kommentar

