Ikke så dumt!

Nå har jeg gått og tenkt siden jeg kom til Haugesund at jeg VIL kjøpe blomster å ha på bordet. Men flytting er dyrt, så hver gang har jeg holdt meg, og spart pengene i stedet. For jeg MÅ jo ikke ha blomster.

Så da var det ikke så veldig dumt da broren min ba meg komme og plukke det jeg ville ha i hagen hans. Han totalrenoverer, og skal grave opp hele hagen i det gamle huset sitt. Hvor ofte får man vel sjansen til å si «Grav opp den klatrerosen der, den tar jeg. Og valmuen der, den vil jeg ha». Og han er jo bare glad for at noen tar imot!

Tulipanene kunne jeg plukke rett med meg og sette i vase hjemme. Jeg følte meg nesten litt som en rampete 4-åring der jeg gikk og nappet dem opp til det var tomt.

Det var dessuten ikke dumt i det hele tatt å få garn i postkassen i dag. Endelig har Malsen og Mor åpnet butikken sin igjen! Jeg var heldig og fikk med to nøster av den nye sommerullen deres, så jeg kan få prøvd den!

Jeg ser de har tatt inn flere andre nye herligheter også – for eksempel Silkbloom Fino, som jeg fikk et kort bekjentskap med hos Bånsull før de la ned butikken i Bergen. Det garnet er aldeles nydelig, og nå vet jeg hvor jeg kan få det igjen!

Nå har jeg altså endelig nok Shetland Soft til å kunne strikke ferdig strømpebuksen i str. 3 år, smiske med mannen og sønnen, og få dem til å ta noen skikkelig fine bilder til mønsteret mitt. Da kan det jo ikke være så mye som gjenstår før det endelig kan utgis, vel?

Legg igjen en kommentar

