Ferdig objekt 7/10: «Grove»-votter fra Brooklyn Tweed

Disse vottene ble jeg fristet til å begynne på tidligere i år, da venninnen min holdt på med samme oppskrift. Men når det er februar og vinteren er på hell, er det fort gjort å nedprioritere vottestrikking.

Når mønsteret i tillegg krever full konsentrasjon, med både omgangsteller og diagram framme til enhver tid, så går det gjerne ikke så kjapt framover. Men de er likevel veldig kjekke å strikke, altså!

Mønsteret er skikkelig bra skrevet, og lett å forstå. Så lenge man følger med og ikke strikker på autopilot og antakelser, slik jeg gjerne kan finne på. Ribbingen med vridde rettmasker gjør at vottene er ordentlig tøyelige og sitter herlig om hånden.

Buttersoft-garnet fikk jeg i gave fra en dame som ville redusere lageret sitt for et par år siden, og det har ligget og vært «for fint til å brukes» lenge nå. Men her gjorde det seg supert, synes jeg! Og det lever så absolutt opp til navnet sitt, fantastisk godt og mykt!

Nå funderer jeg på å lage en matchende lue og ha dette settet selv, men har forsåvidt lyst å strikke disse ensfarget også snart. Kanskje i en herlig grønnfarge?

Oppskrift: «Grove» av Jared Flood/ Brooklyn Tweed
Garn: Artist’s Palette Yarns Buttersoft DK
Pinner: 4,5
Ferdig vekt: 70 g

8 kommentarer om “Ferdig objekt 7/10: «Grove»-votter fra Brooklyn Tweed

  1. Fine! Så flink du forresten er til å fullføre påbegynte prosjekter, jeg jobber også med saken, men hopper fra strikketøy til strikketøy, så det er ikke ennå noe som har blitt ferdig 🙂

    1. Takk 😉
      Det er samme utfordringen jeg sitter med, men har vært temmelig striks nå og strikket masse og konsentrert for å få disse tingene ferdig. Nå har jeg jo også ekstrajobb i en garnforretning, og det er jo bare skikkelig festlig å bli fristet med hundre nye prosjekter hver gang jeg er der! Kollegaen min ler hver gang jeg blar opp i enda en oppskrift, ser på strikkefasthet, kikker rundt på hvilket garn og hvilke farger jeg ville hatt. Og legger tanken til sides siden jeg skal bli ferdig med disse tingene først. Jeg har planlagt sikkert 30 forskjellige ting i sommer uten å ha begynt. Så det må jo ha hjulpet for noe!

  2. Herlige votter! Jeg har strikket de selv, og de blir bare sååå fine og ekslusive:) Mine skal gies bort i gave. kjempefin farge på dine! Men du…? det er snart vinter nå……har du kommet langt på mønster på verdens varkreste strømpebukse…? Håper du ikke tar det som mas, men vil så gjerne strikke en slik en til dattera mi i år….de ER verdens vakreste:) Ha en fin helg!

    1. Jepp, tror dette mønsteret er supert til gave-strikk!
      Det går ikke en uke uten spørsmål etter strømpebuksen, hehe. Så derfor ligger den stadig i bakhodet og gnager på samvittigheten. Stort sett er problemet at noe annet som haster enda mer står i veien. Men nå har det seg sånn at prosjekt 8,9 og 10 faktisk er slike strømpebukser, for det eneste jeg egentlig har igjen er å få riktig mengde garn oppgitt for hver størrelse, og så bare selve ferdig-redigeringen. Så dermed håper jeg på å få det til innen de neste ukene faktisk! Det hadde vært aldeles supert og ha det gjort. Kryss gjerne fingre for meg 😉

  3. De er smukke! Jeg har også været i gang med dem på et tidspunkt, men fik valgt noget garn, der var for tyndt. Nu hvor jeg ser, hvor smukke dine er blevet, så er lysten til at prøve igen (i tykkere garn) kommet tilbage 😉

Legg igjen en kommentar

