Barneselskap!

Oktober har kommet og gått, og vi har nå en fireåring i hus! Jeg gledet meg minst like mye som bursdagsbarnet, til å lage festlig mat og kaker, veggpynt, og ha gjester.

Jeg surfet rundt og fant hundre festlige pyntegreier jeg kunne lage til bursdagen, men det ble bare denne jeg rakk. Bilderekken er kronologisk og viser gutten vår helt fra han var nyfødt og fram til nå i vår.

Pølser er vel en evig slager i barneselskap, men pølsebrød har jeg lite til overs for. Via Pinterest fant jeg oppskrift til innbakte pølser (Pigs in blankets), som jeg kunne lage med speltmel. Kjempegode!

Jeg hadde det dessuten veldig gøy med å lage tomat- og squashblomster, og syns det var braksuksess at hele grønnsaksfatet ble tømt.

Aller mest gøy hadde jeg med Wall-E og Eva-kaken. Denne hadde jeg og B snakket om i månedsvis, etter å ha sett bilder av Wall-E-kaker på nettet. Så det var bare å trø til.

Dette er rett og slett en helt vanlig sjokoladekake med sjokoladeglasur, og så figurer av marshmallowfondant lagt oppå. Jeg printet ut et ark med bilder av de to figurene og kuttet ut en og en del. Marshmallowfondanten er jo helt hvit, men er veldig enkel å få farge på med Wilton kakefarge. Jeg har brukt svart i små mengder for å få grått, og for de helt svarte delene + endel detaljer, har jeg i tillegg malt oppå med ren svart farge med pensel også.

Mottakeren ble så fornøyd, at, og fikk velge første stykke: Planten.

 

 

Legg igjen en kommentar

