Gaver til bursdagsgutten

Det er altfor sjeldent jeg rekker å sy noe til min egen gutt (eller meg selv), men denne buksen begynte jeg på i vår. Nå hadde jeg en flott frist å gjøre den ferdig til.

Buksen er en lekebukse etter mitt eget mønster, som jeg har laget ganske mange av (se info om lekebukser her: http://fragariabergin.com/galleri/lekebukser/), men Mario-applikasjonen har jeg laget spesielt for denne buksen. Alle stoffene bortsett fra ribbekantene er gjenbruksstoffer i denne buksen.

I tillegg skyndte jeg meg å komme i gang med denne luen jeg handlet garn til i vår. Jeg har planlagt en genser med forskjellige Mario-motiver, men alle enkeltstående motiver krevde så mange ulike farger. Derfor ville jeg prøve meg noe enklere først: stjernene.

Det ble vel langt å dra tråden på baksiden mange steder, så det var et ork å strikke. Jeg var glad da stjernene var ferdige. Lua er nok blitt for stor, men det er vel et mindre problem. Ungen vokser jo! Dessuten kan han egentlig bruke den slik den er nå også.

Oppskrift: Improvisert vha. «The knitter’s handy book of patterns» av Ann Budd
Størrelse: 4 år – voksen S
Garn: Hifa Hjerte Superwash i turkis (936), svart (966) og gul.
Pinner: 3
Ferdig vekt: 55 g

Denne imponerende gaven er det min venninne Bibb som har laget! Jeg hintet litt om at vi ønsket oss en stilig alfabetplakat, gjerne hjemmelaget, siden det er vanskelig å finne fine norske. Hun tok oppgaven på strak arm!

Det første fireåringen la merke til var W for Wall-E! Men her er det også mange flere av hans favoritter: hunden fra Simpsons, Sauen Shaun – og ser du hvem som er under Q?

Anbefaler en kikk i Bibbs Eplabutikk: http://epla.no/shops/dittogdatt/

2 kommentarer om “Gaver til bursdagsgutten

Legg igjen en kommentar

