Bolletid!

20130209-005133.jpg
Jeg fikk det til!
I mange dager nå har jeg lovet sønnen å prøve å lage «bolle med gult i» som han er så glad i.
Jeg er ikke noe god på gjærbakst vanligvis, heller ikke på å spise det, fordi jeg reagerer sånn på hvetemel. Men nesten alt er like bra med speltmel i stedet! Jeg har en vane for å dæsje i litt grovt mel (også spelt) i alt, for det kan vel ikke skade? I disse ble det helt umerkelig.

20130209-005745.jpg
Det er vel bolletid rundtom i de fleste hjem nå. Vi har tjuvstartet på både det ene og det andre, siden vi har en barnehagegutt som stolt vil vise fram det han har laget.

20130209-010146.jpg
Jammen fikk jeg gave også! Det ble bestemt at jeg fikk åpne dem i dag. Disse kjempesøte øredobbene i porselen er fra Snella og Petronella, og jeg har allerede hatt et par med «skal» «bare» et par år nå. De begynner rett og slett å bli slitt, så dette var en velkommen gave.

20130209-010548.jpg
For å forsøke å leve opp til min nye tittel har jeg satt fram en bolle med gult i Lynet-matboks, så 4-åringen forhåpentlig finner den straks han våkner. Litt ekstra stas når man er mamma til en sånn kjekking, ja. 🙂

Legg igjen en kommentar

