Det tar tid

Siden det enda er temmelig kaldt i været, har jeg god grunn til å raske på med å få alpakka-jakken min ferdig. Men jammen tar det tid!

Jeg øver veldig på å være strikkemonogam nå, og føler jeg har blitt veldig flink! Det er nesten daglig at jeg tenker på nye ting jeg kunne begynt på, hvilket garn jeg kunne brukt til hva – og det hjelper ikke akkurat å jobbe i garnbutikk da! Så jeg har hatt et lite sidesprang fra jakka – en barnelue i Puno bare måtte jeg lage. Men jeg er tilbake på rett vei, heldigvis.

Bolen er faktisk ferdig! Med mønster over det hele kreves det jo endel konsentrasjon, og jeg har dessuten vært nøye med å gå tilbake hvis jeg oppdaget feil her og der. Heldigvis er Latvian garden-mønsteret (fra et babyteppe designet av Pinneguri) ordentlig kjekt å strikke! Jeg valgte en farge med ikke altfor stor kontrast til bunnfargen, slik at mønsteret ikke skulle gjøre mer enn nødvendig av seg.

Nå er jeg kommet et godt stykke på ermene også. De er i stor grad bare rettstrikk i en farge, og kan derfor strikkes over boken jeg også prøver å få lest ut nå: Pride and Prejudice (Jane Austen). Da koser jeg meg ordentlig!

En kommentar om “Det tar tid

Legg igjen en kommentar

