Løperen ble ferdig!

Ja, for flere uker siden ble jeg faktisk ferdig med løperen jeg heklet på! Ikke akkurat et imponerende stort prosjekt, men som tidligere nevnt har jeg vært dårlig på ferdiggjøring av hekleprosjekter.

Den ble akkurat som ønsket, og passet så godt inn at den straks ble sølt på. Så da måtte den jo i vask igjen før jeg fikk tatt bilder. Muskat-garnet ser ut til å oppføre seg greit så langt i alle fall!

Jeg hadde en liten krise underveis, da jeg ikke kunne finne hvitt eller offwhite Muskat til å hekle sammen med. Hekle rundt kanten sluker jo masse garn, så jeg for meg. Trengte sikkert 2-3 nøster bare til det?

Neida. Plutselig dukket det opp et hvitt nøste som kollegaen min bare hadde brukt bittelitt av. Og det var faktisk alt jeg trengte! Litt heldig skal man vel være innimellom (skal huske på det neste gang jeg mangler en meter garn for å få felt av).

Tusen trådender var der å feste. Ikke til å komme vekk fra det.
Men jeg har endelig vent meg til at sånn er det bare. Innsett at det går en kveld til trådfestingen også. Ingen snarveier unna!

Så da ble jeg faktisk ferdig.

Oppskrift: Hexagon Table Runner av Marinke Slump
Garn: DROPS Muskat (et nøste hver av 53, 13, 08 og 78)
Heklenål: 4
Ferdig vekt: 171 g

En kommentar om “Løperen ble ferdig!

Legg igjen en kommentar

