Strikk: Krabbedrakt

Inspirasjon finnes mange steder, og spesielt på internett! Nærmere bestemt: hos regnbuestrikkedamen To vrange!

Hun imponerer stadig, både med oppfinnsomhet og produktivitet. Straks jeg så den mønsterstrikkede genseren hun strikket til sin far, tenkte jeg: Jeg MÅ strikke noe med sånne krabber!

Hos meg må tankene alltid få modne en stund, men i slutten av mai kom jeg i gang. Jeg fant tre farger i Lille Lerke: en lys grå for sand, en lys turkis for sjø, og en korall for krabbene.

Dressen er strikket på måfå, med noen kortrader over stumpen. Jeg ville teste ut løsningen med helt rett bunn, uten verken ben eller «trusefelling» i lårene.

Ermene ble jeg spesielt fornøyd med. Jeg plukket opp hele veien rundt ermeåpningen, og strikket et par runder. Så stoppet jeg i toppen av skulderen, og strikket stadig bredere kortrader utover derfra. Deretter strikket jeg en ribbekant over alle maskene igjen.

Det ble ikke så mange dager med sommervær, men drakten har vært på, både med og uten strømpebukse under.

En kommentar om “Strikk: Krabbedrakt

Legg igjen en kommentar

