November: strikkeønsker

Jeg er helt voldsom på å lage strikkeplaner.
Vanligvis planlegger jeg en lang kø med prosjekter jeg vil strikke framover (dette er tydelig å se i Ravelry-køen min), og så bruker jeg masse tid og energi på å vurdere hva som må strikkes først, og hvilket garn og hvilke farger jeg vil bruke til noe som jeg kanskje aldri rekker å begynne på.

Heldigvis har jeg blitt litt mer realistisk med årene: allerede nå vet jeg at siden S nærmer seg ett år nå, er det liten vits i å planlegge mer skikkelig babystrikk til ham. Nå bør det tenkes barnehagestrikk og størrelse 1,5-2 år til ham (som allerede har rukket å bli 9 måneder!).

Men til enhver tid så har jeg altså gående en plan i hodet mitt. Siden det er såpass skiftende, tenker jeg det kan være gøy å dokumentere dette, og så kunne se tilbake. Strikket jeg det som var planlagt, mon tro?

Slik ser køen min ut nå i november:
1.Først må jeg strikke nok en kjappstrikka drakt. Jeg har nettopp strikket en i grått, men hun samme venninna som jeg var veldig grei og sa ja til oppdrag fra (sånn som jeg eeegentlig ikke gjør 😉 ) skal også ha en i større størrelse. I lilla.

2. Etter det bør jeg strikke noen julegaver. Aller helst fra noe lagergarn. Rart at akkurat dette ikke var en mer konkret plan 😉

3. Så fikk jeg en oppfordring om å strikke noe i Trollkar sin Merino-Tweed. Tror jeg har landet på sennepsgult, og den kjempefine «Lille gåsunge»-vesten fra Rare Rusk.
Men jeg har visst ikke helt slått fra meg å eventuelt strikke Arvedrakt (fra Paelas) eller Bergen, Baby! i samme garn. Så disse figurerer også på listen i mitt hode.

4.Jeg har litt for få strikkeplagg å gå i på jobb. Og når man jobber i strikkebutikk, så må man nesten ha selvstrikket på seg, altså. Denne fine silkealpakka-toppen tenker jeg kan være kjapp og grei å få til. I en av de fine grønnfargene i Alpakka Silke.

5. En vevstrikket jakke der jeg kombinerer Shetland soft (i grått? Eller beige?) med noe tilnærmet regnbuefarger i stripene. Vevstrikk kun oppe i bærestykket. Tror jeg. Jeg har masse rester av Røros Lamullgarn, og dette skal kunne kombineres bra med gul Nøstebarn 2-tråds, og forskjellig Shetland Soft.

6. Og så har jeg hysterisk lyst til å strikke en Løvfallbukse i grønt!
Men da burde jeg strengt tatt bruke lagergarn. Men har jeg grønt garn i lageret? I riktig tykkelse? Nok til at det blir en hel langbukse? Dessverre tror jeg ikke det. Så akkurat dette må jeg gruble litt mer på.

7.En Wiolakofte har jeg planlagt siden januar-februar da mønsteret kom ut, også for å ha på på jobb. Men så blir den jo veldig tykk? Så da har jeg avventet.
Men nå kommer den straks i tynnere versjon! Det høres veldig lovende ut!
Jeg vil strikke i sennepsgult, petrolblått, og eventuelt litt grått.

Etter det ligger det enda flere ting, både en Ellen Christine-kofte i tynn Merino, og en Villsauer på Runde i Kauni til S. Men disse ligger såpass fram i tid at jeg tenker å ha dem klar til neste høst igjen.

Man skal nå i alle fall ikke bli arbeidsledig!

En kommentar om “November: strikkeønsker

Legg igjen en kommentar

