Mer om reparasjoner og stopping

Det er gjerne ikke så pent å ha liggende en haug med hullete sokker, dongeribukser med flussekant eller anorakker med kranglende glidelås. Men så er det heller ingen god løsning å gjemme slike ting langt vekk, for da glemmer jeg bare at de finnes.

Med dette i tankene, kjøpte jeg inn en lekker, rund eske fra Søstrene Grene.

Og så hendte det faktisk her en dag, at jeg satt og tenkte «hvor la jeg de tykke ullsokkene mine?», og fant ut at det var enklere og raskere å ta en kikk oppi der, heller enn å lete rundtom. Når jeg først var i gang, var det kjapt gjort.

Jeg har bestemt meg for at det ikke skal trenge å bli perfekt med sånne reparasjoner. Jeg skal være fornøyd med at det blir gjort.

Dette strømpeparet strikket jeg etter egentegnet mønster for 5-6 år siden. Jeg hadde strikket russesokker med denne typen hæl, der du strikker inn en kontrast-tråd, som du så plukker ut, og strikker hælen til slutt. Dessverre er ikke passformen på slike hæler særlig god til mine føtter. Vanlig hælflapp og kile blir mye bedre til meg. Men disse er likevel greie å hive på en kald kveld.

Jeg noterer meg likevel at det snart må prioriteres noen skikkelig gode og fine sokker til meg selv. Så jeg har noe som ikke bare er «helt greit».

Legg igjen en kommentar

