Strikkebager, en presentasjon

Disse posene har vært i planene en god stund nå. Jeg har sydd testposer i mange størrelser, jeg har testet ulike snørebånd, alle størrelser har blitt justert opp og ned til jeg ble fornøyd. Og nå er jeg endelig klar for å legge første porsjon ferdige strikkeposer ut i Etsy-butikken min!

Planen begynte sånn: jeg har altfor mye fint stoff! Jeg får ikke brukt alt på en bra måte. Jeg må sy noe praktisk, som bruker endel stoff, og som kan vise fram fine stoffer i kombinasjon.
Aller mest kommer jeg til å sy av stoffer jeg allerede har (og det kan jeg gjøre en god stund før det blir tomt!) Noen ganger vil jeg sy redesign-poser, av tidligere brukte stoffer, som enda er hele og fine (jeg spesifiserer alltid hvor gjenbruksstoffer er tatt i bruk).

Snørebåndet er et veldig solid nylonbånd, alltid i en matchende farge til bagen. Trekulene gir noe å holde i, i tillegg til at de er dekorative. Posen kan åpnes helt opp slik at du kommer godt til, og kanten brettes enkelt ned, slik at du har en åpen garnkurv der nøstene dine kan stå mens du strikker.

Størrelser:

Mini

Den aller minste posen måler ca. 25 cm i høyden og 24 cm i bredden, og passer fint til de minste strikkeprosjektene. Man får plass til opp til 3 nøster, så disse posene er kjekke til sokkestrikk, votter, luer eller babystrikk.

Disse to miniposene er klare i første omgang:

Re: Tweedy, en redesignpose

Blågrønn Sopp

Liten

Denne posen måler ca. 27 cm i høyde og 29 cm i bredde. Den passer bra til alle små eller mellomstore strikkeprosjekter, f.eks sokker, sjal, babystrikk, eller i startfasen av større prosjekter. Rommer opp til 5 nøster.

Disse posene er klare:

Syrlig Pære
(Bilder kommer senere)

Dusgrønn Pære

Mellomstor

Denne posen måler ca. 30,5 cm i høyde og 33 cm i bredde. Den passer bra til ganske store strikkeprosjekter, f.eks gensere eller store sjal. Rommer opp til 7 nøster.

Disse posene er klare:

Rosa Blomsterhage

Syrlig Pære

Dusgrønn Pære

Avskjed (Mummi)

Stor
Den store posen er litt annerledes: Snørebåndet er byttet ut til et enda mer solid og tykkere bånd. I tillegg har posen fått et solid håndtak i tekstil. Snørebåndet har ikke trekuler på i denne størrelsen.

Posen måler ca. 36 cm i høyde og 40 cm i bredde. Den passer bra til større strikkeprosjekter, f.eks  større gensre, pledd eller flere ulike prosjekter samtidig. Rommer opp til 10 nøster.

Disse posene er klare:

Sort bregne (2 stykk like)

Rosa blomsterhage

Reisen (Mummi)

Alle tilgjengelige poser finner du i Etsy-butikken min: https://www.etsy.com/no-en/shop/FragariaBergin

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )