Lagerkontroll, tredje kvartal (3/2018)

Dette kvartalet strikket jeg temmelig monogamt for å få ferdig et par større prosjekter. Villsauene på runde syns jeg ble fantastisk fargerik og fin. Korallsjalet var jeg med å teststrikke, og hadde derfor tidspress. Siden det ble mer og mer (og mer) masker på pinnen etterhvert som sjalet vokste, var dette et prosjekt jeg virkelig måtte presse meg til å bli ferdig med. Heldigvis ble det en klar favoritt i bruk!

Ferdigstrikket tredje kvartal:
(alle prosjektene er innlagt på Ravelry, med bilder: http://www.ravelry.com/projects/Fragaria)
11.08.18: Villsauene på runde str. 5-6, i Kauni (150 g), finull (31 g) og Trollkar lamull (36 g), 217 g = 1014,5 m.
18.09.18: Korallsjal, i Shetland Soft og Rauma Lamull, 156 g = 855 m.

= 373 g / 1869,5 m oppstrikket.

I tillegg var jeg så grei at jeg tok på meg å strikke ferdig en Nancy-jakke for en eldre dame i perifer familie. Den var nesten klar for mønsterstrikk, og jeg gjorde den helt ferdig, med montering og alt. Det var heller ikke veldig lystbetont, men hun ble virkelig utrolig glad, og jeg var fornøyd når jobben var gjort.

Garn inn i lager:
Trollkar Merinolamull, spole med 134 g = 1139 m.
Ukjente garnprøver fra Trollkar, spoler/nøster, 443 g = 940 m.

= 577 g / 2079 m.

Om det ikke ble så veldig stort omfang i strikket, ble det i alle fall sydd veldig mye! Jeg deltok på to strikkefestivaler i september (Utsira og Bergen), og måtte sy opp mest mulig strikkeposer og tilbehør før det. Hvis du vil høre mer om festivaltidene, kan du sjekke denne videoen på YouTube-kanalen min: https://www.youtube.com/watch?v=wGQpHWbghbs

Stoff inn:
En pakke med BH-stoff, pluss to sett stropper og hekter.
3 yards stoff med fine trykk (minisauer, sauer m/hjerter og gensere)

Ferdigsydd:
01.07.18:T-skjorte i str. 104, gave til S sin kompis. Røde Znok-elefanter med blå ermer.
01.07.18: Pysj til S, str. 104 (Siste detaljer endelig gjort). Blå med krokodiller og gule kanter.
03.07.18: Ferdig med blondetopp til brudekjole.
19.07.18: T-skjorte til meg selv, svart jersey med trykk «Skogsgläntan» fra Vintage in my Heart.
28.07.18: T-skjorte til S, str. 104. Regnbuer fra Lille L, gult bakstykke, blå ermer.
28.07.18: Nye strikkeposer legges ut:
-Mini: Mummi-kunst. Gul bunn og regnbuesikksakk.
-Liten: Mummi blå m/småblomster.
-Medium: Mummi blå m/småblomster.
-Liten: Sleepy sheep m/blågrå bunn.
-Liten: Regnbue-zoo.
-Tilbehørsmapper: 2 regnbue-zoo, 1 blå mummi.
-Pinnepasser: Sniff m/grammofon.
04.08.18: Regnbuekjole til meg selv. Vintage Vogue V2960.
21.08.18: Strikkepose Matryoshka m/blonder + hvit bunn.
09.09.18: Strikkeposer legges ut til mini-mummislipp:
-Medium+: Pastell-Mummi m/primærfarger i pastell.
-Medium: Lille my med eksotiske dyr, m/ turkise paneler.
-Stor: Tropevarme i mummidalen, m/turkis bunn
-Stor: Treklatring i tropevarmen, m/kort turkis bunn.
15.09.18: Strikkeposer klar til Utsira strikkefestival:
-Stor: Matryoshka m/blonder + mørk rød bunn.
-Medium: Gul/brun Påskeegg m/sjokolade.
-Medium: London m/rød bunn + rød kule.
-Medium: London m/rød bunn + blå kule.
-Medium: Kitschy kalender m/lys grønn bunn og lys mint panel + kroklisse.
-Medium: Matryoshka m/blonder + lys mint panel.
-Medium: Flora m/syrinlilla bunn.
-Medium: Flora m/limegrønn bunn.
-Mini: Mummi i gul pastell, m/ lilla bunn.
-Mini: Flora m/ syrinlilla bunn.
-Tilbehørsmapper: 2 stk. i mørk rød ull m/saueapplikasjon.
28.09.18: Strikkeposer klar til Bergen strikkefestival:
-Stor: Farlig midtsommer, (Mummi, teaterscene på vann)
-Stor: Scooter/ rød ull.
-Medium: Regnbuezoo m/petrol bunn.
-Medium: Jordbær og lin, med mørkerød ull.
-Medium: Lin, hus og lam, mørk rød bunn.
-Medium: Mummidalen: Juletre og postmann (fra Trollvinter)
-Liten: Beskjedne sauer, grå med mørkerød ull.

 

Da min samarbeidsparter Heming (Trollkar) startet foreningen Haugaland Pride, og arrangerte Haugesunds første Prideparade 4. august 2018, fikk jeg lyst til å sy noe spesielt.

Jeg hadde regnbuestripete stoff på rull, og syns det passet fint å bruke endel på en Vintage Vogue V2960. Jeg måtte gjøre en Full Bust Adjustment i tilpasning av mønsteret, men det var bare kjekt å få testet ut.
Yngste sønnen min, S, hadde lyst til å gå med meg, så han fikk seg også en liten regnbue-t-skjorte. Vi ble godt lagt merke til, og fikk mange komplimenter for antrekkene 🙂

En kommentar om “Lagerkontroll, tredje kvartal (3/2018)

Legg igjen en kommentar