En gammel floke med garn

Denne floken har ligget i en pose i mange år nå. Jeg har funnet den i mammas  garnkurv, og spart på den i håp om å få brukt den til noe. Ganske mange fine farger, og en spesiell kvalitet. Mamma mente det måtte være koftegarn fra mormor, altså har det sannsynligvis ventet på å bli noe siden 60-tallet! På høy tid at det blir til noe 🙂

I have had this yarn-mess for many years, my mom thinks it might have been my grandmothers. So, as it has been waiting to become something since the 1960’s, it’s about time I use it 🙂

floke av koftegarn

Jeg har en stund vært på utkikk etter en kjekk heklebok som jeg skal gi vekk i gave. Hun som skal ha den er på min alder (22) og jeg synes mange av bøkene har litt «kånete» ting i seg, eventuelt at de har brukt pelsete garn og slikt helst fordi det finnes, og ikke fordi tingene blir noe finere av det… hm… i alle fall, denne boken hadde en god del finere ting.

Crocheted Accessories (ISBN: 978-0-600-61539-2)

crocheted

Siden jeg hadde masse garn-rot som trengte noen små prosjekter, ville jeg prøve noen av oppskriftene i boken før jeg gir den vekk (til jul).

Den fine blomsten skulle egentlig være en brosje, men jeg bruker jo aldri det, så jeg ville heller montere den på en toalettmappe som også er i boken. Den har jeg også gjort litt om på, for den var ikke helt min stil den i boken.

I am giving this book away and wanted to try out some of the projects myself (typically, i photocopy the whole book for my self, and then give away the original ). Most books that I find don’t have this many projects for people my age (22), so I was really happy to find this one. And some of the projects, like the flower corsage and the make-up bag, which I am going to combine, really fitted the yarn I wanted to use.

7 kommentarer om “En gammel floke med garn

  1. Takk for koselig hilsen på bloggen min=)
    Alltid gøy å «oppdage» nye folk, på min egen alder som deler noen av de samme hobbyene som meg. Nå er jeg utprega kjerring da såh, det skjer ikke så ofte;)
    Skal bli arti å se hva du forvandler floka med garn til! Legger deg til på blogglista mi jeg, så kan jeg snoke meg inn her og følge med!
    =)

  2. Heisann og takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Morsomt at det kommer nye på besøk også! Oj, den garnfloken så alvorlig ut, men ja, det er kanskje på tide at den får lov til å bli til noe… Den boken du har kjøpt så flott ut, heldige hun som får den i presang. Ha en fin kveld!

  3. Den boka såg spennande ut.. håper virkelig er får sånne fine bøker til jul! ;D
    Lagrer bloggen din, eg.. så kan eg komme tilbake seinare.

    Synes ofte juleduker(og andre duker) kan bli litt «bestemor»-aktige, eg óg. Men nisseduken var grei nok. Har ein anna under produksjon som er langt meir «bestemor»-aktig, og den hamnar nok ikkje på mitt bord.. 😉 Eg kjøpte duken på januarsalg hos husfliden for mange(ca. 5?) år sidan, husker ikkje merket.. men å gå gjennom juleduk-salg-korgene i januar kan virkelig anbefalast!
    Lykke til!

  4. Har det garnet ventet fra 60-tallet så er det godt at du forbarmer deg over det, så det endelig får sett litt lys og «realisert seg selv». Det blir spennende å se hva du lager av det 🙂

  5. Takk for hyggelig hilsen i bloggen min! Jeg må si at jeg er imponert over forsettene du har for hver uke, jeg er strålende fornøyd med meg selv hvis jeg bare får tid til å bla litt i en strikkebok eller endelig får festet noen tråder på ting som har lagt ferdig lenge 😉

    Synd forresten at det var en god idé å prøve ut noen oppskrifter før du gir vekk fine oppskriftsbøker!

  6. Hehe, jeg holder ikke alltid de forsettene da… 🙂 Men må jo prøve.

    Nå skal det jo sies at jeg er student, og har derfor så å si to dager helt fri hver uke.
    Dessuten har jeg kun min mann å passe på, og han passer seg jo mye selv 🙂

  7. Nå er det ikke mange timene igjen av dette året, så jeg tok meg en liten tur på nett (mens gubben tar en såkalt «power nap») for å ønske folk rundt om i bloggene jeg følger med på et riktig godt nytt år!
    Så her kommer det en gang til for å være sikker på at beskjeden er forstått:

    GODT NYTT ÅR!!!

Legg igjen en kommentar